Hallo.
Eftersom jag inte riktigt vet var jag ska lägga denna tråd så hamnar den här. Moderator får flytta den om han tycker den ligger fel.
Hur som hellst så tror jag att det är billjudsfolk som vet mest om ljudisolering av bilar. Är lite smått bortskämd sedan man är van att åka Audi så har jag skaffat mig en VW Caddy -05 till firman. Problemet är att jag stör mig över buller i bilen framför allt när man åker långt, så det ska förbättras.
Det jag framför allt vill ha är tips och idéer om hur och var det skall isoleras samt med vilket material. Jag vill framför allt få bort kupébuller i form av vägljud. Motorn morrar så tyst och fint så den irriterar jag mig inte på än... ;-)
Funderar även på att försöka isolera innerväggen mellan kupén och lastutrymmet. (ska ha en del verktyg i lasten så det lär väl skramla och låta det också...)
Mvh Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...