3955
Sök

S60R spridare i 740?

Långtradarchaufför
282 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Passar s60r spridare i volvo 740, eller finns de någon annan sorts spridare som passar och om man måste chippa om styrboxen för de ska gå ihop?
Fundera liksom på att plocka bort org spridarna och ersätta med nyare/bättre, men vet inget knappt om just sånt där, dessutom ger de väl något mer effekt och mindre förbrukning eller är jag helt ute på djupt vatten?

BMW - Det stavas som det låter:)

812 Inlägg
10 maj 2008
har för mig att dom är hög åhmiga så de ska inte vara nåra störrt problem men skulle dom vara låg åhomiga så får du löda på ett förkoplingsmotstånd lr va de heter tongue

man lever bara en gång..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 maj 2008
bmwmannen skrev:
dessutom ger de väl något mer effekt och mindre förbrukning eller är jag helt ute på djupt vatten?

du är på lite grunt vatten bara slänga på s60 spridare innebär förmodligen att du dränker din motor i soppa
till ingen nytta annat än att katten går å hänger sig...ska du ha större spridare får du antingen sänka DC eller skaffa effekten spridarna är anpassade till och det krävs antingen ett chip eller mappning...

Såg nu att du inte ens har en turbo bil så glöm bort det där och mindre förbukning + större spridare förstår jag inte hur du fick ihop man skaffar större spridare för att kunna skicka in mer soppa roll

spridare byter du inte förräns dina gammla inte orkr pyttsa in tillräckligt med soppa
Senast redigerat av MeloveGolf (10 maj 2008)

10 287 Inlägg
10 maj 2008
/Göran

bmwmannen skrev:
helt ute på djupt vatten?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvoskadad
6 017 Inlägg
11 maj 2008
du får koppla förbi spridar motstånden

Jonas

Sök