3968
Sök

Spolning Belysning

bihfocus
11 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Mina lyktspolare har slutat att fungera.
Alla andra fungerar vindruta & bakruta och motorn hörs när man sprutar men fram funkar det inte. Inte för att de behövs heller men undrar varför. Är det separata motorer för det eller? Sen luktar det ibland när man kör spolarvätska. Det är inget under bilen som läcker men det luktar ibland särskilt när man svänger.

bihfocus
11 maj 2008
Trådstartare
Jag var ute nu och det gick dra ut dem en bit och pumpa fram och tebax och det kommer vatten ur dem. Då verkar det vara något med motorn isåfall
Senast redigerat av bihslk (11 maj 2008)

1 058 Inlägg
11 maj 2008
är det en speciell knapp/reglage för spolning av lyktor? isf har den en egen pump, som förmodligen har gått åt skogen. för du har väl kollat säkringarna tongue

PoLoud =D

bihfocus
11 maj 2008
Trådstartare
Jag har kollat säkringarna. Det går 2 st slangar till huvudbehållaren därmed kanske pumpen sitter. Och som saggt så funkar allt förutom lyktspolningen. Är det förresten lag på att de ska fungera eller ? Annars skiter jag i dem

bihfocus
11 maj 2008
Trådstartare
Smedhult skrev:
nej dom måste inte fungera på SBP

ok det lät bra iaf. Orka felsöka dem.

bihfocus
11 maj 2008
Trådstartare
Nu funkar de igen. Vet inte vad felet var men nu sprutar de igen iaf. Tråden kan härmed låsas..

8 156 Inlägg
11 maj 2008
Tråden kan alltid låsas. Fast ibland behövs det inte wink
Iaf. Jag misstänker att någonting hade satt igen slangarna till spolningsbelysningen/munstyckena. Salt kanske?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök