3328
Sök

Entusiastförsäkring -96:a?!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Finns det någon som vet vart man kan entusiastförsäkra en bil av årsmodell -96?!
Asså yngre än 20år...som många har som krav nu mera.. sadmad

Behöver veta under dagen!

Mvh // Cissi.

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

FreddeK
12 maj 2008
oj svårt men det tror jag inte. har ringt runt massa olika försäkringsbolag och försökt få min och det går men några har 20 år och andra hade 30 år... min är 23år.

sen beror det kanske på bil också, mer vet jag inte. bara ringa och höra!

Mvh Fredde
Senast redigerat av Freddeponken (12 maj 2008)

564 Inlägg
12 maj 2008
HardcoreHunny skrev:
Finns det någon som vet vart man kan entusiastförsäkra en bil av årsmodell -96?!
Asså yngre än 20år...som många har som krav nu mera.. sadmad

Behöver veta under dagen!

Mvh // Cissi.

Det beror väldigt mycket på vilken bilmodell det är, och om den är speciell på något sätt.  Är det en vanlig standardbil, typ volvo 850, bmw 525 eller något sånt, så blir det nog väldigt svårt att få den entusiastförsäkrad. En porsche är däremot lättare att få igenom.

Mvh Johan.
Senast redigerat av groze (12 maj 2008)

Gréve
497 Inlägg
12 maj 2008
men årsmodell -96 är ju inte gammal..? bara 12 år ju

Thorssa
12 maj 2008
The_Rebel skrev:
men årsmodell -96 är ju inte gammal..? bara 12 år ju

Finns andra kriterier än ålder, t.ex. ovanlig bil. Det brukar vara krav att bilen är tillverkad i en begränsad, gärna numrerad upplaga isåfall.

605 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Attans!! sad

Ja, att jag inte satte mig å ringde runt till ALLA försäkringsbolag igår vart för att jag inte hade tid med det.

Vet ju att det inte var en åldersgräns på minst 20år förut, de flesta har lagt till det under de senaste åren, tyvär...sad
Å nje, den e knappast ovanlig orginal.. Det rör sig om sambons ombyggda 965:a.
www.garaget.org/jockecruiser

Men men inte mkt att göra åt det....får bara hoppas på att vi inte råkar ut för ngt tråkigt med den. När förra bygget var klart så var det ju en *censur* som frontade oss efter bara några hundra mil. Sådant ska ju inte ske men om det sker så vill man ju gärna ha ersättnig för det hela....

Peace!

Thorssa
13 maj 2008
Du kan förmodligen värdera om bilen hos försäkringsbolaget så att du får ut fullt värde vid olycka. Dock kommer ju det leda till en högre premie troligtvis.

605 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Thorssa skrev:
Du kan förmodligen värdera om bilen hos försäkringsbolaget så att du får ut fullt värde vid olycka. Dock kommer ju det leda till en högre premie troligtvis.

Tja, kanske det kanske! Får sätta mig i morgon igen å ringa runt å se om ngt bolag erbjuder den "tjänsten".
Fullt förståligt att premien blir högre, men det känns bättre det än att ha en försäkring som inte täcker det man vill om olyckan e ute å rattar en dag! *ta i trä* yikes

947 Inlägg
13 maj 2008
HardcoreHunny skrev:
Thorssa skrev:

Tja, kanske det kanske! Får sätta mig i morgon igen å ringa runt å se om ngt bolag erbjuder den "tjänsten".
Fullt förståligt att premien blir högre, men det känns bättre det än att ha en försäkring som inte täcker det man vill om olyckan e ute å rattar en dag! *ta i trä* yikes

säg till om du hittar något bolag med entusiast försäkring vill ha de till min cab oxå

Sök