Bra ljud till en bra peng.

LuddeA
11 maj 2008 · 48 Inlägg

Hallå alla, det är så att jag är ute efter ett helt nytt ljudsystem till bilen.
Och eftersom jag inte är så bra inom detta så skulle jag höra runt lite vad folk kan tipsa om big_smile
Jag äger just nu en volvo 850 om det skulle vara till någon hjälp till dom snälla som kan tipsa mig om detta.

Med andra ord så söker jag ett bra ljudsystem till en hyffsad peng. tackar på förhand / Ludde

Rylander
11 maj 2008 ·

LuddeA skrev:
Hallå alla, det är så att jag är ute efter ett helt nytt ljudsystem till bilen.
Och eftersom jag inte är så bra inom detta så skulle jag höra runt lite vad folk kan tipsa om big_smile
Jag äger just nu en volvo 850 om det skulle vara till någon hjälp till dom snälla som kan tipsa mig om detta.

Med andra ord så söker jag ett bra ljudsystem till en hyffsad peng. tackar på förhand / Ludde

Vad anser du vara en hyffsad peng då? vad ska du ha för saker ? vad har du för saker redan ? osv...
Mvh

Senast redigerat av Rylander (11 maj 2008)

LuddeA
11 maj 2008 · 48 Inlägg

Just nu kör jag helt orginal eftersom bilen är rätt nyinköpt och det var en gammal man som hade den innan.

En bra peng, hmmm. Hur låter 3500-4000 skulle jag kunna tänka mig nu.

swOOp
11 maj 2008 · 29 Inlägg

Börja med ett bra framsystem om du inte har så jätte mycket pengar att lägga på ljudet.

Phaetoon
11 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Bra ljud, eller bra ljud?
I vilket fall så skulle jag satsa på ett riktigt bra framsystem.
Byta ut en del i taget.
DLS MS6A Magnesium kanske kan vara något?
N-core, Nardik och Carbonize har en hel del bra kit att titta på.
(Sen finns det ett flertal ljudfirmor till som är bra...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
zEk3 Avstängd
11 maj 2008 · 85 Inlägg

LuddeA skrev:
Hallå alla, det är så att jag är ute efter ett helt nytt ljudsystem till bilen.
Och eftersom jag inte är så bra inom detta så skulle jag höra runt lite vad folk kan tipsa om big_smile
Jag äger just nu en volvo 850 om det skulle vara till någon hjälp till dom snälla som kan tipsa mig om detta.

Med andra ord så söker jag ett bra ljudsystem till en hyffsad peng. tackar på förhand / Ludde

Här hitttar du riktigt bra ljud till bra peng wink http://www.carbonize.se/catalog/

Tokken Team dBakuten
12 maj 2008 · 3 453 Inlägg

Begagnat.... man börjar låta som en repig skiva.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
heddan99
13 maj 2008 · 43 Inlägg

Håller med. Begagnat är vägen att gå för att få riktigt bra ljud för lite pengar. T.ex. ett gammalt rockford steg t.ex. bör man kunna få tag på ett Punch 400A4 eller liknande på 4*50w 4 ohm för runt 1000-1500 kr och ett gammal 10" bas av bra märke för strax under 1000 lappen. Då har du 1500 kvar till ett bra framsystem. t.ex. phoenix golds billigare 5" eller 6" kit som brukar låta riktigt bra (rsd idag)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang