4371
Sök

Pioneer AVH-P5000Dvd, få den att läsa filmer ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#1
Köpte precis en pioneer AVH-P5000dvd i usa, och såklart är ju köpta dvd filmer regionskodade det kan jag leva med, men när den spottar ut divx filmerna börjar man ju ledsna, för en vanlig divx/avi fil kan knappast vara regionskodad eller ?
Senast redigerat av tsdi (13 maj 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 maj 2008
#2
Nej divx är inte regionkodad.. Det är ju nu som du kanske ångrar att du handlade utanför sverige.. wink
Låter som det inte står rätt till med divX-kodningen..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#3
Tokken skrev:
Nej divx är inte regionkodad.. Det är ju nu som du kanske ångrar att du handlade utanför sverige.. wink
Låter som det inte står rätt till med divX-kodningen..

Okej, hmm lite surt, men men den var ju iofs 1/3 av sverige priset. och musik funkar ju som är det viktiga.

Men i vartfall skulle det vara kul att se på film, någon som vet ifall pioneer har världstäckande service / garanti ?

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Team Autohifi!
865 Inlägg
13 maj 2008
#4
tsdi skrev:
Tokken skrev:
Nej divx är inte regionkodad.. Det är ju nu som du kanske ångrar att du handlade utanför sverige.. wink
Låter som det inte står rätt till med divX-kodningen..

Okej, hmm lite surt, men men den var ju iofs 1/3 av sverige priset. och musik funkar ju som är det viktiga.

Men i vartfall skulle det vara kul att se på film, någon som vet ifall pioneer har världstäckande service / garanti ?

Mvh Emil

Ja det har de säkert men problemet som du står inför är den att du ska lämna in din manskin i den butik du har köpten på!
Som i detta fall är i USA.


Team Autohifi!
865 Inlägg
13 maj 2008
#5
tsdi skrev:
Tokken skrev:
Nej divx är inte regionkodad.. Det är ju nu som du kanske ångrar att du handlade utanför sverige.. wink
Låter som det inte står rätt till med divX-kodningen..

Okej, hmm lite surt, men men den var ju iofs 1/3 av sverige priset. och musik funkar ju som är det viktiga.

Men i vartfall skulle det vara kul att se på film, någon som vet ifall pioneer har världstäckande service / garanti ?

Mvh Emil

Ja det har de säkert men problemet som du står inför är den att du ska lämna in din manskin i den butik du har köpten på!
Som i detta fall är i USA.


202 Inlägg
13 maj 2008
#6
tsdi skrev:
Köpte precis en pioneer AVH-P5000dvd i usa, och såklart är ju köpta dvd filmer regionskodade det kan jag leva med, men när den spottar ut divx filmerna börjar man ju ledsna, för en vanlig divx/avi fil kan knappast vara regionskodad eller ?

Vad fick du ge för en sådan?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#7
Nisse-h skrev:
tsdi skrev:
Köpte precis en pioneer AVH-P5000dvd i usa, och såklart är ju köpta dvd filmer regionskodade det kan jag leva med, men när den spottar ut divx filmerna börjar man ju ledsna, för en vanlig divx/avi fil kan knappast vara regionskodad eller ?

Vad fick du ge för en sådan?

2800. men det är mycket svårt att skicka till sverige nästan inga företag som vill göra sånt, sen ska du räkna på 25% moms, 10% tull eller vad det nu blir, hur som hellst så är det en bra affär om man ändå är där smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal


Sök