4327
Sök

Back Lysen Blinkar Asså Slutar Funka, Sen Funkar Dom O.S.V Medans Jag Backar

S40 T4
584 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#1
mina back lysen glappar eller något!

finns det någon som kan veta vad det kan vara?

om det e glapp någonstans vet ni vart glappet kan vara någonstans?

det är en S40 T4 jag har från 1998


S40 T4
584 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#2
Swedenrockers skrev:
Shady_killen skrev:
mina back lysen glappar eller något!

finns det någon som kan veta vad det kan vara?

om det e glapp någonstans vet ni vart glappet kan vara någonstans?

det är en S40 T4 jag har från 1998

I backljuskontakten troligtvis, sitter antagligen på växellådan annars sitter den vid växelspaken/växelväljaren.

så det är inte där bak vid ljusen o det?


S40 T4
584 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#3
Swedenrockers skrev:
Shady_killen skrev:
mina back lysen glappar eller något!

finns det någon som kan veta vad det kan vara?

om det e glapp någonstans vet ni vart glappet kan vara någonstans?

det är en S40 T4 jag har från 1998

I backljuskontakten troligtvis, sitter antagligen på växellådan annars sitter den vid växelspaken/växelväljaren.

kan du förklara lite bättre? om hur jag kan fixa det då?


S40 T4
584 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#4
Swedenrockers skrev:
Shady_killen skrev:
Swedenrockers skrev:

I backljuskontakten troligtvis, sitter antagligen på växellådan annars sitter den vid växelspaken/växelväljaren.

så det är inte där bak vid ljusen o det?

Om båda backljusen slocknar samtidigt så är det nog inte där bak problemet är.

aa det gör dom.. vart kan problemet vara då?


S40 T4
584 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#5
är det någon som vet hur man kan fixa detta?


10 287 Inlägg
12 maj 2008
#6
Som Swedenrockers skrev så får man börja med backljuskontakten.
/Göran

Shady_killen skrev:
är det någon som vet hur man kan fixa detta?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

S40 T4
584 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#7
Swedenrockers skrev:
Shady_killen skrev:
är det någon som vet hur man kan fixa detta?

Man kollar upp var backljuskontakten sitter och provar att mäta upp den för
att konstatera att genomledningen fungerar. Prova att rucka lite på
växelspaken (nu förutsätter jag att lådan är manuell) medans mätningen pågår
så märks det ganska snart om det är läge att byta kontakten.

vart sitter kontakten någonstans exakt då?


S40 T4
584 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#8
Swedenrockers skrev:
Shady_killen skrev:
Swedenrockers skrev:

Man kollar upp var backljuskontakten sitter och provar att mäta upp den för
att konstatera att genomledningen fungerar. Prova att rucka lite på
växelspaken (nu förutsätter jag att lådan är manuell) medans mätningen pågår
så märks det ganska snart om det är läge att byta kontakten.

vart sitter kontakten någonstans exakt då?

Det vet jag inte, kolla på olika Volvoforum eller med en Volvohandlare eller köp en
verkstadshandbok. Den senare kan vara vettig att ha om du har för avsikt att klara
av att göra det mesta på bilen själv.

okej tack för hjälpen big_smile


S40 T4
584 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#9
vet någon vart Backljuskontakten ligger exakt? vet  att den ligger ovansidan av växellådan men vart e det?



Sök