5522
Sök

Mailer-deamon

137 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
När jag ska skicka ett mail till en "hotmail adress" så kommer mailet i retur med avsändare MAILER-DEAMON
Det står något i stil med att, "mailet kunde ej skickas för att din IP-adress är låst pga av att det har kommit in klagomål från den aktuella IP-adressen"
Är detta något slags virus eller? ,någon som varit med om liknande?

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

Olika
907 Inlägg
14 maj 2008
Det står ju precis vad det är...
Bara för att en dator inte fungerar som den ska måste det inte vara "virus".
Senast redigerat av fredriq (14 maj 2008)

Mvh
Fredrik

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
14 maj 2008
Lär väl iofs vara nåt slags virus som har skickat spam från din ip vilket har gjort att folk har klagat.

Whine whine!

137 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
fredriq skrev:
Det står ju precis vad det är...
Bara för att en dator inte fungerar som den ska måste det inte vara "virus".

Jag har inte påstått att det "måste" vare ett virus..
Då jag inte mailar så mycket, så vet jag vilka hotmailare jag har skickat till. De har inte skickat några klagomål, och JA jag tror på dom.....så det bör vara något annat
Senast redigerat av FH16 (14 maj 2008)

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
Det kan betyda att du har virus på datorn och din leverantör förhindrar dig från att fortsätta sprida det.
Pågår det för länge så stänger de av din uppkoppling.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 230 Inlägg
14 maj 2008
ring till din mail/internet leverantör och kolla:) dom har koll på det mesta bara dom orkar göra nå;)
Senast redigerat av Rojpen (14 maj 2008)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

194 Inlägg
14 maj 2008
Om du har dhcp (dynamisk adress) så har nog någon innan skickat massa spam eller nåt och då har hotmail helt enkelt blockat din adress, du får ringa din kundtjänst så får dom ta kontakt med hotmail.

4 001 Inlägg
14 maj 2008
en del ISP är blockerade p.g.a SPAM, t.ex Lycos (tillhandahåller mailtjänsten åt bl.a Spray) kan man inte maila till @yahoo.se eller @hotmail.com adresser... trist men sånt är läget

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Körv
3 535 Inlägg
14 maj 2008
Själv använder jag Gmail och det har ta mig fan aldrig någonsin krånglat!

Truckdriving Man

3 295 Inlägg
14 maj 2008
decib3L skrev:

snacka offtopic eller...hmm

Körv
3 535 Inlägg
14 maj 2008
Slave_joe skrev:
decib3L skrev:

snacka offtopic eller...hmm

Menade att den mailen inte är så spam-drabbad som exemelvis hotmail. Sen huruvida trådskaparen använder det eller inte låter jag vara osagt.

Och om någon blev sur över något så ber jag om ursäkt.

Truckdriving Man

5 198 Inlägg
14 maj 2008
kolvas skrev:
en del ISP är blockerade p.g.a SPAM, t.ex Lycos (tillhandahåller mailtjänsten åt bl.a Spray) kan man inte maila till @yahoo.se eller @hotmail.com adresser... trist men sånt är läget

Jag har Spray men kan maila til hotmail...

4 001 Inlägg
14 maj 2008
gamlingen skrev:
kolvas skrev:

jaså, det har jag haft problem med till & från ett bra tag så nu använder jag jobb-mailen när jag ska maila till hotmail

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

5 198 Inlägg
14 maj 2008
kolvas skrev:
gamlingen skrev:
kolvas skrev:

jaså, det har jag haft problem med till & från ett bra tag så nu använder jag jobb-mailen när jag ska maila till hotmail

Men å andra sidan så krånglar ju hela spray sidan titt som tätt.. så jag använder den knappt..

8 156 Inlägg
14 maj 2008
decib3L skrev:
Menade att den mailen inte är så spam-drabbad som exemelvis hotmail. Sen huruvida trådskaparen använder det eller inte låter jag vara osagt.

Jag får inga spam på min hotmail som jag har haft sen hotmail kom till. Reggade mig på sommaren 1996.
Problemet är att många är med i deras "mail-register" som förut visade allas emailadresser helt öppet.
Så skapar man en hotmail nu så lär man inte drabbas av spam-problem.
Beror ju lite på hur man är som användare också. På min spam-hotmail så får jag numera nästan bara spam som jag själv bett om.

Men det är ju lite tråkigt att man ibland inte får mail som skickas till hotmail.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 maj 2008
Phaetoon skrev:
decib3L skrev:

Jag får inga spam på min hotmail som jag har haft sen hotmail kom till. Reggade mig på sommaren 1996.
Problemet är att många är med i deras "mail-register" som förut visade allas emailadresser helt öppet.
Beror ju lite på hur man är som användare också. På min spam-hotmail så får jag numera nästan bara spam som jag själv bett om.

Men det är ju lite tråkigt att man ibland inte får mail som skickas till hotmail.

Det tog bara ett par timmar efter att jag skapat min senaste hotmail-addy tills inkorgen var full av skit. Och då var det alltså en helt ny, aldrig tidigare registrerad address som blev sönderspammad.

Detta var för cirka ett eller kanske två år sedan och jag har märkt att det blivit bättre men jag använder likförbannat inte hotmail, tycker fortfarande det är sämsta skiten som någonsin publicerats på dom sju internäten (wink)

Nej tacka vet jag Gmail och 7GB gratis inkorg tongue har aldrig fått ett enda spam till min Gmail, oavsett vad jag är inne på för sidor och vart jag än knattrar in min mail-addy (även om jag iofs bara använder den till att registrera konton på nätbutiker etc).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Varningar. 36
1 200 Inlägg
14 maj 2008
TBOC_Razor skrev:
Phaetoon skrev:
decib3L skrev:

Det tog bara ett par timmar efter att jag skapat min senaste hotmail-addy tills inkorgen var full av skit. Och då var det alltså en helt ny, aldrig tidigare registrerad address som blev sönderspammad.

Detta var för cirka ett eller kanske två år sedan och jag har märkt att det blivit bättre men jag använder likförbannat inte hotmail, tycker fortfarande det är sämsta skiten som någonsin publicerats på dom sju internäten (wink)

Nej tacka vet jag Gmail och 7GB gratis inkorg tongue har aldrig fått ett enda spam till min Gmail, oavsett vad jag är inne på för sidor och vart jag än knattrar in min mail-addy (även om jag iofs bara använder den till att registrera konton på nätbutiker etc).

Word!

Edit: Har vart med om precis samma sak. Hotmail is straight ass-crap.
Senast redigerat av TFkarlsson (14 maj 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Sök