3363
Sök

Relä fönster hiss Audi TT trasigt

2 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Hej allihop.

Jag misstänker att jag har ett relä trasigt på min Audi TT 00.
Fönstret har åkt med och går inte att höja upp.
Trycker man "nedåt" så klickar det, trycker man "uppåt" så är det tyst.

På passagerar sidan så hör man tydliga klick både upp och ned...

Jag försökte plocka loss dörr sidan, men jag behöver tips på hur man får loss en dörrsida på en Audi TT.

Den sitter som bara den, och jag lyckas inte hitta de magiska skruvarna eller vad det är som håller fast den.

Alla tips emottages tacksamnt

283 Inlägg
11 maj 2008
Om du får av dörrsidan så skruva av fönsterhissmotorn, Stick in en skruvmejsel mellan motorn o rullen med vajern till mekanismen o bänd ut den lite grann så att rullen inte följer med för då kommer du ha ett helvete o vira ihop den igen smile Koppla sen in motorn o tryck på fönsterhissknappen. Snurrar hela axeln med splines upp o ner ( den snurrar inte jämnt) så kan du beställa en ny motor..Troligtvis kommer hissen att gå ett litet tag efter du har satt dit den igen, vet inte varför men det brukar bli så.

/ Patrik

2 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Tack för det tipset, precis som du sade, hade man inte haft en skruvmejsel på plats hade det blivit jobbigt.

Nu när jag frilagt motorn till hissen så visar det sig att den bara driver "nedåt" men inte åt andra hållet.

Har mätt upp brytarna och de verkar fungera. Så antingen styrningen till motorn, eller motorn är väck.

Vad tror ni?

Sök