3397
Sök

Volvo 740 Oljetrycksmätare

586 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Tjohej..

För ett tag sedan knyckte jag en oljetrycksmätare ifrån en 760gle som vart skrotad. Dock tog jag aldrig oljetrycksgivaren ur motorblocket. Nu är det så att jag har haft den i ett halvår så slog det mig förut att det är väll lika bra att få liv i den när den ändå sitter i instrumentpanelen.

Vad jag har hört så är det inte samma sak att ha en oljetrycksgivare till den vanliga oljelampan som till en mätare. Och då funderar jag på... I 760n (som jag tog mätaren ifrån) har ju en oljetrycksmätare, och oljelampan som tänder sig om trycket blir för lågt? Eller har den inte det?

För jag har ju ingen aning om denna mätaren visar rätt för fem öre. Och sen så märker man snabbare om en röd lampa tänder sig, än att den mätare sjunker.

Så det jag undrar över det är om det finns någon speciell oljetrycksgivare till 760 som har oljemätarn?
Tyvärr vet jag inte vad det var för motortyp i den. Vad jag kommer ihåg så var det nog en 4:ra.
För jag vill både ha lampan och mätaren isåfall.

Kan ju visserligen göra en T-koppling men, finns det ett enklare altenativ så är det ju bättre.
Senast redigerat av SpotniX (16 maj 2008)

Sök