4326
Sök

lite ljud funderingar

346 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#1
Jag  köpte en "ny" mini nyligen. Nu ska ju ljudet in i bilen.  orginal cden är ju inget att hänga i julgranen inte heller framsystemet som sitter orginal. En stor fördel med  orginal cden är att den har rattstyrning.

Kan man och hur bra blir resultatet  att behålla orginal cdn Koppla in 1st hög/lågnivå omvandlare För att koppla in min bas   (rockford punch stage 3 som drivs av ett Sinus Live a-500). Sedan ta en till omvandlare för att få rca till ett annat slutsteg som får driva nyköpt framsystem. Sedan koppla in en Ipod styrning på detta.   Hur mycket ljud tappas på att koppla hejvilt med omvandlare på detta sätt?


Eller ska jag bara skita i rattstyrningen köpa en vettig mp3cdspelare koppa in basen sedan nytt steg/framsystem.

Tack på förhand


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 maj 2008
#2
Köp en ny stereo och ett rattkontrollsinterface istället ??

Ska kolla dom tillverkare jag känner till om dom har ett passande interface för din bil smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 maj 2008
#3
Vilken av bilarna är det det gäller ?? (årsmodell)

Har den Harman/Kardon-ljud eller det vanliga ??

Vilket märke hade du tänkt köra på när det gäller nya stereon ??


Tror jag kan ha hittat ett passande interface till dig men behöver liiite mer info för att veta säkert smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

346 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#4
Det är en 2002 mini cooper s med radio boost. Funderar på en Pioneer stereo om det ska bytas


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 maj 2008
#5
Radio boost ?  är det med H/K-system då eller är det det vanliga ljudsystemet ??

H/K-systemet bör ju vara H/K-högtalare och kanske även ett steg.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 maj 2008
#6
Har kollat vidare och det spelar tydligen ingen roll om du har H/K eller inte, båda funkar smile

Du behöver en sån här:

http://www.pac-audio.com/products/produ … ace#SWI-PS

Jag har kollat installationsinstruktionerna för din bil och det ser inte alls svårt ut att installera den i din Mini, min var det lite mer jobb med.

Glöm bara inte att kolla vilka modeller som är kompatibla med interfacet innan du köper en ny stereo wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

346 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#7
ska läsa lite om de där smile tack för hjälpen



Sök