4326
Sök

Deaktivera startspärr!!!

Labborant
307 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Startspärren på min calibra 94 har slagit till...Någon som vet hur man deaktiverar den??

10 287 Inlägg
15 maj 2008
För Calibra vet jag inte men om någon vet så bör man nog ta sådant via pm eftersom det är handbok i hur man stjäl bilar utan orginalnyckel. Jag vet hur man gör för några bilmärken men det är inte direkt information man publicerar offentligt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 156 Inlägg
15 maj 2008
Det smartaste sättet är nog att gå till din lokala Opelverkstad och be dom hjälpa dig.
För som Sharky sa, vi som har informationen om hur man gör, lämnar inte ut den till vem som helst.
Men tyvärr så finns informationen utlagd på visa sidor på nätet, vilket gör att ungdomar som vill
stjäla bilar kan få tag i den informationen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

10 287 Inlägg
15 maj 2008
Dyker sådan här information upp på forumet ( dvs "gör så här för att stjäla denna bilmodell utan orginalnyckel") så använder vi nog:

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Det är ju inte direkt uppmaning men det är olämplig info och även länkar till sådan info är not ok.

Göran
Moderator

(Groucho Marx).

Labborant
307 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Vilken tur att du inte berättade! Då hade du ju beövt anmäla dig själv! Vill inte ha något knep på hur man snor bilar (hur ni nu vet det) bara veta OM det går på nåt sätt, va inne på opel idag och dom va helt ställda, dom hade inte ens en teori förrutom att det skulle vara dosan det är fel på, men den fungarar utmärkt att öppna centrallåset med så det tror jag inte på. Hur fungerar egentiligen en sån här startspärr du som verkar veta, kan den på nåt sätt "låsa sig" om tex, en ruta blir inslagen eller om den blir aktiverad på annat sätt, eller fungarar den bara som en extra nyckel så länge man har den med sig och trycker på den fungerar den no matter what? En del på forum säger att den låser sig när den blir aktiverad men jag tycker det låter som en lite konstig funktion, och då borde opel veta mer om det.

Om du är duktig på sånt här och känner att du vill hjälpa till kan vi ta det mer privat över mail...

p_qwistan@hotmail.com

är jättetacksam för all hjälp!!!

10 287 Inlägg
15 maj 2008
Jag har pm:at La_palma om dom generella råd jag har men då jag inte kan Opel så vore det nog att hjälpa honom om någon med Opelkunskaper kontaktade honom.

/Göran

(Groucho Marx).

8 156 Inlägg
15 maj 2008
Jag kan kolla lite i mina gömmor, men jag har inga direkta kunskaper om just Opel.
Ska se vad jag kan rota fram iaf.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök