3615
Sök

Hört på affären av invandrare..

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Nu börjar jag bli ganska så irriterad på att invandrare kommer hit och lever på skattepengar. Inget ont mot alla nu, vissa försöker faktiskt söka jobb. men ni ska få höra dagens händelse nu.

Gick in på en affär, fastnade vid frysdisken. Ser två turkar stå och prata, konversationen löd:

Invandrare 1: Tjenare
Invandrare 2: Hejhej
Invandrare 1: Vad gör du?
Invandrare 2: Jag jobbar
Invandrare 1: Varför jobbar du? Vi behöver inte jobba vi får så mycket pengar här i Sverige.
Invandrare 2: Joo, men jag vill inte bara sitta hemma
Invandrare 1: Okej, jag ska då inte jobba iallafall.

Och så gick dom åt varsitt håll..

Höll på att gå upp i molekyler där jag stog me hakan ner i golvet av att höra dom säga sådär yikes Vet inte vad jag ska säga eller tycka men gillar de inte.
PS. inge ont riktat nu mot dom som nu försöker söka jobb iallafall. DS

Thorssa
16 maj 2008
Finns ju rätt mycket svenskar som tänker precis likadant.

1 079 Inlägg
16 maj 2008
Speglar sanningen i samhället.

OEM <3
6 957 Inlägg
16 maj 2008
Du tkr de inte finns minst lika många "hederliga" svenskar som fuskar med bidrag å skit då eller?
Dra alla över en kant e lite fel...tror de e lika många svenskar som invandrare som fuskar!

Peace
Mvh Björk smile

OEM <3

366 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
Du tkr de inte finns minst lika många "hederliga" svenskar som fuskar med bidrag å skit då eller?
Dra alla över en kant e lite fel...tror de e lika många svenskar som invandrare som fuskar!

Peace
Mvh Björk smile

Joo visst finns de det tongue Men vart bara så paff på den där kommentaren tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
16 maj 2008
bmw pure power skrev:
Bjork skrev:

Peace
Mvh Björk smile

Joo visst finns de det tongue Men vart bara så paff på den där kommentaren tongue

Paff över vad? de ja skrev eller de dom sa?

OEM <3

366 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
bmw pure power skrev:
Bjork skrev:

Peace
Mvh Björk smile

Paff över vad? de ja skrev eller de dom sa?

Det dom sa wink

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 maj 2008
jag vettifan om de finns lika många svenskar...jag e arbetslös nu söker men hittar inge jobb.... å jag kan säga att jag får maxbeloppet av akassan å de är jävlar inte möe å hurra för... en svensk som har jobbat här innan borde vara lite mer bortskämd än vad akassan ger....en invandrare som kanske inte har jobbat förut osv tycker nog att de är mycke pengar man får

1 703 Inlägg
16 maj 2008
Men kom igen, 70talet ringde och ville ha tillbaka sina högerextrema åsikter.

Alla white trash svennar som går på soc och skaffar horder med ungar är bättre då?

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
16 maj 2008
Bjork skrev:

Peace
Mvh Björk smile

Han drog inte alla över en kant.
Det är väldigt vanligt att det är så här.
Men jag kan förstå dom.

Här kommer ett exempel.

Får du ut 4000:-/mån för ett jobb på 12 timmar om dagen så är det bra i vissa länder.
Sen kommer dom till Sverige där har de inget val än att söka socialbidrag p.g.a att de inte kan språket m.m..
Då får dom 3000:- för att umgås med sin familj och vänner hela dagarna.

Jag tycker däremot det är bättre att stå på mitt jobb 40 timmar i veckan och få in 15000kr på kontot varje månad.
Sen händer det ju faktiskt att vissa har svårt att få ett jobb.

366 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:

Alla white trash svennar som går på soc och skaffar horder med ungar är bättre då?

Nee har jag inte sagt heller. Svenskar som är arbetslösa och inte söker jobb är inte heller nå bra. Spelar ingenroll vars man kommer ifrån eller så. Men kommentaren att man kan gå hemma och inte jobba för att man får pengar.. Är garanterat många svenskar som också tänker så.

Har inget ont mot dom, har kompisar som är invandrare.
Senast redigerat av bmw pure power (16 maj 2008)

OEM <3
6 957 Inlägg
16 maj 2008
alexbenhard skrev:
Bjork skrev:

Peace
Mvh Björk smile

Men jag kan förstå dom.

Här kommer ett exempel.

Får du ut 4000:-/mån för ett jobb på 12 timmar om dagen så är det bra i vissa länder.
Sen kommer dom till Sverige där har de inget val än att söka socialbidrag p.g.a att de inte kan språket m.m..

Jag tycker däremot det är bättre att stå på mitt jobb 40 timmar i veckan och få in 15000kr på kontot varje månad.

Ok, tkr de e lite dumt att starta en sån här tråd bara...
Aja skitsam, finns många snälla å många dumma invandrare, thats it!

Nu e de hockey, Heja Sverige tongue

OEM <3

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
16 maj 2008
Bjork skrev:
alexbenhard skrev:
Bjork skrev:

Peace
Mvh Björk smile

Men jag kan förstå dom.

Här kommer ett exempel.

Ok, tkr de e lite dumt att starta en sån här tråd bara...
Aja skitsam, finns många snälla å många dumma invandrare, thats it!

Nu e de hockey, Heja Sverige tongue

Hehe jo håller med tycker att ca 65% av alla trådar som skapas på denna sida är onödiga....
Vilken kanal?

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
16 maj 2008
henkebenke skrev:

USA ringde och ville ha sina "slang-ord" tillbaka

Administratör
11 968 Inlägg
16 maj 2008
Det blir bara tjaffs i sånna här trådar.

Låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök