2922
Sök

Volvo 740 - Knepigt elfel????

101 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Har en -87 GL som har ett knepigt fel... Slår jag till ratten så dör stereon å mina framlysen???

Kan någon hjälpa mig med detta?

Tack på förhand!

Varvstopp?

3 650 Inlägg
7 maj 2008
hehe de va skumt, bara 740 som har såna fel tongue ne, men tror att det kan vara nå kablar som går längs rattstången..bla så går ju stereon till tändningsströmmet.. ta bort kåpan under ratten å kolla runt lite om du ser nåt kablar lr liknande som kan vara problemet

101 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Kesler skrev:
hehe de va skumt, bara 740 som har såna fel tongue ne, men tror att det kan vara nå kablar som går längs rattstången..bla så går ju stereon till tändningsströmmet.. ta bort kåpan under ratten å kolla runt lite om du ser nåt kablar lr liknande som kan vara problemet

Aaahhh okej smile ska kolla det sprejade lite i "centralen" nere vid spaken idag å kolla så alla relän å säkringar var hela... Därför jag tyckte allt var så skumt men jag ska kolla upp det imorgon smile tackar!

Varvstopp?

3 650 Inlägg
7 maj 2008
hehe ok, kan vara värt å kolla ialf. Men det låter faktiskt riktigt skumt tongue

101 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Jo man blev ju som fundersam igår natt då lyset slocknade... Ruggigt tongue

Varvstopp?

119 Inlägg
7 maj 2008
Hade liknande fel på en av mina 740.   Som det sagts tidigare här så lossa plasten runt ratten! Kolla så kontakten till tändningslåset sitter fast som det ska!   Det satt lite löst på min! Efter jag tryckt tillbaka det så funka allt felfritt igen..

Licens Svetsare
219 Inlägg
7 maj 2008
hade samma fel på min bil med men då va d plus kablen till startmotorn som låg mot rattsången så d skav sönder. kolla de

101 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Tack för alla tips! big_smile

Varvstopp?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
17 maj 2008
Du kanske har gjort sådär han gör i "Kopps" lite för mycket? wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök