4245
Sök

Hjälp av kabelval vid batteriflytt..

Fattig student
1 282 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
#1
Tjena.. Har scirocco II som jag håller på att bygga lite busbil av.. Den ska reggas med bara två stolar och bur.. Tänkte samtidigt flytta bak batteriet så det sitter bak i bilen men vet inte vad jag ska använda som matarkabel till elen under huven.. Ska man ta vanlig bilstereokabel modell grövre eller ska man ha nån annan kabel?? Skulle behöva lite hjälp med detta då jag ska börja lyfta ur maskin samt kapa bort batteri hyllan nu i helgen..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

16 197 Inlägg
17 maj 2008
#2
grövre bilstereokabel blir kanon.. antar att du inte ska ha så mycke ljud i bilen elle??   om inte så räcker de med en 25mm2 kabel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 117 Inlägg
17 maj 2008
#3
Jag kör med 50mm2 för att inte begränsa någonstans gällande motorn.

För drift av ljudanläggning:
Mitt slutsteg har rekommendation 35mm2...

När du ändå flyttar batteriet och ska dra kabel så är det bara dumt att snåla.
Marginell prisskillnad.


Fattig student
1 282 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
#4
Tackar för svaren.. Jo jag ska ha in mina stereoprylar med.. går ju inte att köra bil annars.. Jag var bara osäker om det gick med stereokabel men det gorde det ju.. Tackar o bugar..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 maj 2008
#5
glöm inte att säkra mellan motor/generatorn och batteriet, helst 1 säkring i motorrummet och 1 nära batteriet.


16 197 Inlägg
17 maj 2008
#6
shogun skrev:
Jag kör med 50mm2 för att inte begränsa någonstans gällande motorn.

För drift av ljudanläggning:
Mitt slutsteg har rekommendation 35mm2...

När du ändå flyttar batteriet och ska dra kabel så är det bara dumt att snåla.
Marginell prisskillnad.

prisskillnaden kan va den dubbla.. beror ju på vilket märke man kör me.


men visst.. för grov kabel kan man ju typ inte ha så.. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök