Är de någon som vet vart man kan lämna in bilen till etanolkonvertering? Och vad de kostar? Plus vad de kostar att registrera om bilen till miljöbil??????????
hej jag heter john e g bor i v-ås jag är 25 år .. jag delar mitt liv med min sambo och min son, neo. ......
MVH
registreringen kan du kolla upp me bilprovningen, e någon tusing. Det är alltså en registreringsbesiktning du ska göra, som när du importerar en bil osv typ...
Om det kommer en godkänd etanolkonverteringssats till den ja E väl inte direkt säkert
Är nog ganska säker på att man kommer kunna konvertera vilken bil som helst med insprutnings motor. Är inte så invecklat.
jaa, genom att köpa en bränsletrycksregulator så gåre ju ! finns info om hur man ska gå till väga på etanol.nu
jag funderar fortfarande på om jag orkar göra det, det som hindrar mig är att bränslepumpen säkerligen kommer dö ut fortare eftersom den får arbeta mer.... eller hur e det ?
Nu e de ju såhär att de ska vara auktoriserade grejer och auktoriserade verkstäder som ska genomföra konverteringarna. Du får ett intyg som du skall uppvisa för besiktningsmannen som då kollar att installationen är korrekt genomförd. Om du gör de själv har du inget intyg och inte godkänd utrustning?