4934
Sök

Hjälp med centrallås 850 -95

Snickare
47 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder skulle jag behöva lite hjälp med centrallåset på min 850 -95.

Det är så att dörrhandtagen är bytta till s70 handtag, alla utan lås i. Jag har ju fjärrlås som låser istället, men nu är det så att den inte låser bagageluckan.

När jag ska låsa bilen får jag låsa den med nyckel i bagageluckans lås, då låser den alla bilens lås. Det går att låsa upp bilen med fjärrlåset, men bagageluckan låses inte upp. Och när jag ska låsa bilen igen får jag låsa i bagageluckans lås igen.
Men om jag låter bagageluckan vara upplåst går det att både låsa och låsa upp med fjärren, men bagageluckan låses inte då.

Plockade ur bagageluckans lås idag för att se om det fanns några synliga fel, men hittade inget. Provade om motorn i låset fungerade och det gjorde den. Smörjde alla delar i låset så allt går lätt överallt.
Mätte även om det kom någon ström till låset när jag låste/låste upp, och det kom en impuls åt båda hållen.

Vet inte vad det kan vara för fel, mycket mycket tacksam för hjälp!

MVH Binnberg

MVH Binnberg

Snickare
47 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Ingen som vet vad det kan vara för fel? Verkar som låset kommer i otakt på något sätt.

mvh Binnberg

MVH Binnberg

Sök