Få loss panelen till mätartavlorna V70 -03

markol
17 maj 2008 · 40 Inlägg

Tjena!
Har sökt en del på nätet men i vanlig ordning så hittar jag inget vettigt och hoppas nu att någon här kan hjälpa mig.

Jo vill komma åt mina mätartavlor och som jag har fattat det hela så behöver jag inte plocka bort hela instrumentpanelen utan det ska väl räcka med att få bort kopan ovan för ratten och sedan bara ta bort plasten som e fram för tavlorna.  men hur gör man detta? vågar inte bara slita och dra i sakerna eftersom jag inte vet hur dom sitter fast.

Christian S
18 maj 2008 · 4 816 Inlägg

Behöver inte ta bort den ovanför utan bara den som sitter framför, innanför den sitter mätarhuset med 4st skruv.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
markol
20 maj 2008 · 40 Inlägg

Tackar så mycke för svaret Christian, detta är nu fixat men innan jag själv börjar skruva här nu så skulle jag höra om någon vet vad som kan hända om jag lossa på skruvarna runt själva mätartavlan. hehe man vill ju inte att det ska flyga iväg ett par fjädrar mm.

Och att det slutar med att jag måste köpa nya saker smile
Samt en annan fråga vågar man ta i när man ska få av själva mätstickan eller vad man nu ska kalla den för? för när jag provade dra lite i den så verkade det som att den sitter fast ganska så hårt så man vågar ju inte riktigt slita så.    se bild

Bilden

Christian S
21 maj 2008 · 4 816 Inlägg

det händer ingenting när du tar bort skruvarna, dom håller bara själva mätaren.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang