5169
Sök

parkeringsförbud

412 Inlägg
23 mars 2006
Trådstartare
Jag har en undran, på jobbet idag så fick jag parkeringsförbud på 400kr för att jag stod framför skylten där parkeringsförbudet var.

Kan visa:

______         | 
   | Bilen|   --->|
   |____ |         |
                   skylten

Alltså det var typ en halvmeter kvar till skylten också kom parkeringsbötern på 400kr.
Ringde till han som hade delat ut den (bara 1 i våran by som gör det).

Han sa att förbudet börjar gälla 5 meter framför skylten?

Är detta sant eller falskt?

381 Inlägg
23 mars 2006
Förbud gäller efter skylten. Samma som hastighets skyltar kör du på 70 väg å du kommer till en 50 skylt så är de 50 efter skylten och inte 5 meter innan. De var de dumaste jag hört i dag att du fick p bot för att ha ståt innan skylten. Bara å gå till polistationen eller nått. ta kort på hur du stod osv med boten på rutan å skylten.

412 Inlägg
23 mars 2006
Trådstartare
Ringde dit och bråkade med han, tillslut sa han riv den för denna gång men säg till alla på jobbet att det är 5 meter innan som gäller..

Han kan ju inte ha "rätt" att dela ut parkeringsböter om han inte kan reglerna?

Ingenjör
256 Inlägg
23 mars 2006
Alltid efter skylten, gäller till närmaste korsning om inte det är en skylt som avser en zon.

Tycker han att den ska även gälla fem meter innan skylten får han väl flytta skylten bakåt fem meter först.

(menar inte att han personligen skall göra detta utan det ska givetvis gå regelrätta vägen)

Det är inget brott förrän man åker fast

764 Inlägg
23 mars 2006
En hobbypolis.....*hehehe*

TeQuilla

412 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
TeQuilla skrev:
En hobbypolis.....*hehehe*

En sådan borde inte ha någon rätt att dela ut böter..

Dessutom är han komunanställd och det var på komunarbetare han gjorde detta.
Spelar ingen som helst roll för honom om det är hans fru som parkerar fel, ändå böter wink Vore lite att ta i tycker jag.. i en liten by på 4000pers i centrala.

1 019 Inlägg
24 mars 2006
jaa vafan snarare 5 meter EFTER skylten ;D

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Sök