4824
Sök

Problem med Styrboxen till Volvo 855 =/

583 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej!
Jag har problem med min Volvo 855.a 96.a

Lampan för Elfel lyser. Har varit till Verkstad och kolla koden men dom kommer inte åt styrboken får ingen kontakt med den. har själv testat med olika OBD kabalar och ja kommer inte åt.

Snacka med Volvo och dom tror det kan vara Styrboxen som spökar.
Ström och allt är det i OBD utaget kablarna från OBD utaget fram till styrboxen har jag kollat upp och det är inget fel på dom.

så min fråga är. är det någon som har haft samma fel?
måste ha det klar till 23 fick en 2.a på den tidigare.

Vill inte åka och köpa en ny om det inte är den de är fel på. kosta runt 6000 kr på volvo och på blocket vill man inte skicka efter om man inte kan testa den före så man får någon det är andra fel på.


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 maj 2008
#2
har du ingen kompis eller nån du känner med en 855a så kan man låååna lite.... eller att du köper på skroten där kan du ju byta eller lämna tillbaka om det inte lirar som det ska

2slow

2 452 Inlägg
21 maj 2008
#3
är det en turbo?

döden kommer tillbaka

583 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#4
nopp det är ingen turbo.neutral

turbodeath skrev:
är det en turbo?


583 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
#5
nopp känner ingen som har en 855.a funderar på kolla på skroten. men undra om det kan vara något annat skit fel som man inte kommer åt den.

azid skrev:
har du ingen kompis eller nån du känner med en 855a så kan man låååna lite.... eller att du köper på skroten där kan du ju byta eller lämna tillbaka om det inte lirar som det ska


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 maj 2008
#6
Swedenrockers skrev:
Då ska man nog vara bra polare med den som jobbar på skroten. Jag vet ingen skrot som har öppet köp på nån elpryl.
azid skrev:
har du ingen kompis eller nån du känner med en 855a så kan man låååna lite.... eller att du köper på skroten där kan du ju byta eller lämna tillbaka om det inte lirar som det ska


ok jag har fått lämna tillbaka lmm och flera fläktmotorer på skroten

2slow

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 maj 2008
#7
Swedenrockers skrev:
Jaså, det var vänligt av dom, på de skrotar jag varit in på så har alla haft skyltar med "Eldetaljer återtages ej". Anledningen till detta är ju såklart att om man använder en del från skroten för att leta felkällor och det ej är den prylen man byter ut som det är fel på så finns risken att dessa också går sönder.
azid skrev:
Swedenrockers skrev:
Då ska man nog vara bra polare med den som jobbar på skroten. Jag vet ingen skrot som har öppet köp på nån elpryl.

ok jag har fått lämna tillbaka lmm och flera fläktmotorer på skroten


jo det vet jag redan att dom kan vara kinkiga med men jag har iallfall fått byta

2slow

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
22 maj 2008
#8
bengan87 skrev:
Hej!
Jag har problem med min Volvo 855.a 96.a

Lampan för Elfel lyser. Har varit till Verkstad och kolla koden men dom kommer inte åt styrboken får ingen kontakt med den. har själv testat med olika OBD kabalar och ja kommer inte åt.

Snacka med Volvo och dom tror det kan vara Styrboxen som spökar.
Ström och allt är det i OBD utaget kablarna från OBD utaget fram till styrboxen har jag kollat upp och det är inget fel på dom.

så min fråga är. är det någon som har haft samma fel?
måste ha det klar till 23 fick en 2.a på den tidigare.

Vill inte åka och köpa en ny om det inte är den de är fel på. kosta runt 6000 kr på volvo och på blocket vill man inte skicka efter om man inte kan testa den före så man får någon det är andra fel på.

Jag har 2 boxar till 850/855 inte turbo, vad ska de va för nummer på din box ? Jag har en BOSCH och en SIEMENS....

Mvh

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

583 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
#9
det är en SIEMENS tror det står X4 på den. kan kolla på den.



Sök