4712
Sök

Värde på Audi A4 1.8t quattro ?

17 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Hur mycket skulle ni uppskatta att dessa 3 bilar är värda idag respektive om 1 år.

1. Audi A4 1.8t quattro -95  (19000 mil)

2. Audi A4 1.8t - 98   (14000 mil)

3. Audi A4 1.8ts - 98   (14000 mil)

Hur ska man göra ? Värt att köpa en 20.000 mils bil ?
Hur pass svår såld kommer den vara inom 2-3 år ?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
24 mars 2006
om du är inne på att köpa en bil som gått långt.. kolla upp:
1 vem är det som har haft kärran.. ung/äldre
är det en äldre man/kvinna som har haft den så är bilen rent teoretiskt sett bättre körd, att dom inte har slitit så mycketpå grejjorna...
fördelem med att köpa en nyare bil som gått kortare kommer du nog få mer pengar för den..
men sen ska du också kolla upp årsmodellen på bilen.. om just den årsbodellen har några barnsjukdomar
jag förmodar att 98 år modell på audin har den nya karossen vilket resulterar till att det oftast blir nya saker i motorn osv...

så jag skulle råda dig till att kolla upp vem som äger bilen, hur många ägare den tidigare haft, barnsjukdomar på årsmodellerna...

Vet dock inte vad prislappen var satt från början på en A4 men jag skulle gissa på att ny pris är väl runt en 250 loppor.....
så i dagens läge

bil nr 1: ?

bil nr 2: runt 100.000.-

bil nr 3 : runt en 100.000.- där med..

/Stoffe
Senast redigerat av Malm3n (24 mars 2006)

Team Insane Racing

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
24 mars 2006
just 95:an bör du nog passa dig för, första årsmodellen. tro mig, jag vet wink

kolla framvagnen först o främst, om dom har bytt prylarna som är känt att vara fel på just Audi A4 95-96 ev 97 med. Det är en dyr historia. 14 000 mil är okej, skulle nog dock inte vilja ha en bil för över 50 000 som det står över 20 000 mil på mätarn, även om just en sådan bil kan vara bättre servad och skick än en som gott 14. Men det spelar ingen roll när du väl tänkt o sälja bilen sen.

Men en kompis sålde en som nästan gått 40 000. inga problem o bli av med bilen..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

RushRacing.tk
278 Inlägg
24 mars 2006
Tror de e väldigt svårt att säga vad bilen e värd om några år.. bilens värde å priset man kan sälja för e ofta väldigt olika... De du ska titta på när du köper bil e ju som nån sa innan: vem har haft bilen?? äldre eller yngre?? Ta reda på barnsjukdomar.. Kolla upp servicen på bilarna... vill för egen del nästan säga att det är viktigast.. E inte en bil servad så kan de rasa när som helst oavsett hur långt bilen har gått.. Men e bilen servad som de ska så vet man ju att dom ändå har försökt "ta hand om den". Har du nån som kan hjälpa dig att kolla på bilen så syna bilarna extremt noga... Kan löna sig.. Lycka till me köpet.

17 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Tack för svaren...

Finns det något annat speciellt man ska kolla angående A4orna ?
Förutom framvagnen... föresten, vad kostar det att fixa det ?

Bil 1: är det rimligt att en sådan kostar ca 70-80k ?
med några små skavanker....

RushRacing.tk
278 Inlägg
24 mars 2006
mythic skrev:
Tack för svaren...

Finns det något annat speciellt man ska kolla angående A4orna ?
Förutom framvagnen... föresten, vad kostar det att fixa det ?

Bil 1: är det rimligt att en sådan kostar ca 70-80k ?
med några små skavanker....

De smidigaste du kan göra e att försöka kolla runt på nätet ifall de finns någon annan... jämnföra priserna... sen kan man ju även gå in till en bilhandlare å fråga vad dom värderar en sån bil i å vad man bör ge för en sådan... har själv gjort det någon gång.. man får ju en prisbild iaf..

Sök