3304
Sök

uppkörning för mc, fråga angående kubiken vilken klass mcn tillhör

258 Inlägg
22 maj 2008
Lycka till med hojkorten smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

Mr.RoadRage
428 Inlägg
22 maj 2008
De kommer jag inte ihåg, de var ju hela ett år sen jag tog mitt! smile
Men lycka till med kortet, det är sjukt gott att köra, och jag ångrar mig inte en sekund att jag tog "lappen"

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Thorssa
22 maj 2008
tkd_rille skrev:
Thorssa skrev:
MilleN skrev:

Näe men för att vara mellan måste det vara under 25kw. Det räcker inte att den är under 700cc smile

Tror du missuppfattade mig. Den är ju registrerad som mellanhoj nu. Men tidigare var den ju reggad som tung hoj trots att den har under 700 cc. Enligt trådstartaren får en tung hoj inte ha under 700 cc wink

ja vid uppkörningen får inte motorcykeln understiga 700 cc när du kör upp. men för att framföra den med över 25 kw så är de tungt körkort.
mellanhojen kan vara en 2000 och strypa den till 25kw och reggas som mellan. sjukt dumma regler. smile

Menar du att man måste köra upp med 700 cc eller större för tung MC men att en hoj kan ha lägre volym än 700 cc och ändå vara reggad som tung MC?

9 108 Inlägg
23 maj 2008
Thorssa skrev:
Menar du att man måste köra upp med 700 cc eller större för tung MC men att en hoj kan ha lägre volym än 700 cc och ändå vara reggad som tung MC?

Yes smile Har hojen över 25kw är den automatiskt tung, men uppkörningen hade nog blivit för "lätt" om man haft en liten 400cc med 27kw så därför har dom väl satt den gränsen antar jag.

Thorssa
23 maj 2008
MilleN skrev:
Thorssa skrev:

Yes smile Har hojen över 25kw är den automatiskt tung, men uppkörningen hade nog blivit för "lätt" om man haft en liten 400cc med 27kw så därför har dom väl satt den gränsen antar jag.

Aha okej smile Krångligt hehe!

Muttley
23 maj 2008
MilleN skrev:
Thorssa skrev:

hehe de hade ju varit underlättande för mig isåfall då min är lättare att köra på konbanan med wink körskolans mc är typ dubbelt så stor smile men skön som fan att köra med.

Sök