3689
Sök

gängpaj oljeplugg cross!

465 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
har dragit gängpaj i oljepluggen på crossen.. ngn som vet om man måste plocka ner motorn och gänga om? eller går det att sätta en en ''fejk''gänga utan att få in spå i motorn..? tacksam för svar!

Klyphuggare
328 Inlägg
23 maj 2008
har för mig det ska gå om du sätter tryckluft i oljepåfyllningen när du borrar och gängar och sen ha det du borrar i neråt. sen sköljer du genom med diesel och sen i men olja en liten sväng sen byter du olja sen är det bara att gasa igen

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

465 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
okey får hoppas det funkar:) hadde planera att köra imorn.. så skulle jag upp i garaget idag och byta olja å så gåre inte skruva åt pluggen... fan så arg man blir då..

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
23 maj 2008
Hade väl nästan samma problem med min moppe för några år sen. Iofs saknade jag bara pluggen. Så jag sågade av toppen på en gammal kvast och täljte till den lite och tryckte in den i hålet. Och där satt den enda tills jag sålde moppen. Dock passar kanske inte en så billig lösning dig riktigt? tongue

Whine whine!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
24 maj 2008
svetsa in en mindre mutter som passar in i oljepluggshålet och sätta en mindre skruv så ska det ju med funka

Du kan ju säkerligen använda kemisk metall istället för att svetsa om du inte har tillgång till svets
Senast redigerat av Malm3n (24 maj 2008)

Team Insane Racing

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 maj 2008
Kemisk metall kommer inte hålla så bra hmm Kommer lossna efter ett tag. Gänga om känns säkrast. Blocket är ju annars i lättmetall, så då behövs det ju tig-svets med passande tråd. Om man nu vill svetsa
Senast redigerat av Marcus_89 (24 maj 2008)

465 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Urkas skrev:
Hade väl nästan samma problem med min moppe för några år sen. Iofs saknade jag bara pluggen. Så jag sågade av toppen på en gammal kvast och täljte till den lite och tryckte in den i hålet. Och där satt den enda tills jag sålde moppen. Dock passar kanske inte en så billig lösning dig riktigt? tongue

haha... tar 2 sekunder så har den träpluggen vibrerat bort på banan;)

Sök