hej, tanken var att mercedesen skulle bli förstabilen till hösten (på den naiva 16-års tiden) men allteftersom tiden har flugit iväg så har insikten om den dåliga studentekonomin kommit, och plånboken gillar inte mina renoveringsplaner. så bilen skickar jag nog snart (om ingen vill köpa den ) Men då hade jag ju tänkt att tjäna storkovan i sommar och sen köpa en fungerande bil till hösten då jag fyller år i augusti. Men bensinen ligger ju så förbannat högt nu, så antingen blir det en jävligt snål bil eller så blir det en gammal bil exempelvis nån volvo med b18, b20 som tankas med E85. Men jag vill höra åsikter från er som redan har fått erfarenhet av förstabilen. om det blir en beninsnål bil så funderade jag på en caddy då jag kör ganska mycket skit överallt. Men då finns det ju ingen plats för passagerare..
Nån gammal Omega 2,0 kanske, dom må se ut som skit men dom är riktigt billiga och går inte ofta sönder, men dom rostar. Sedan åker man faktiskt jäkligt skönt i dom och utrymme finns det gott om
edit: Den här verkade fan inte så dum: http://www.blocket.se/vi/16522226.htm?ca=16_s Dock är det bara 8v så vart han fått 16v ifrån vete fasen, om han inte har satt i en motor från 94 eller senare.
köp nått som är nybesiktat, du hittar en mindre bil för fem och uppåt, skit i vilket märke det är. Du kör i allafall ett år, har du sen tur, går den genom besiktning nästa år, och du kan sälja den för samma peng.
köp nått som är nybesiktat, du hittar en mindre bil för fem och uppåt, skit i vilket märke det är. Du kör i allafall ett år, har du sen tur, går den genom besiktning nästa år, och du kan sälja den för samma peng.
Fast det finns väl mer än bara besiktningen som spelar roll? att den är besiktad betyder ju inte att den faktiskt går att köra i ett år även om man får det... Köp dig en gammal 740, slö tråkig och ful men en förbannat bra bil för det.