5266
Sök

förstabil beslutsångest

+Uppfinnare+
643 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
hej, tanken var att mercedesen skulle bli förstabilen till hösten (på den naiva 16-års tiden) men allteftersom tiden har flugit iväg så har insikten om den dåliga studentekonomin kommit, och plånboken gillar inte mina renoveringsplaner. så bilen skickar jag nog snart (om ingen vill köpa den tongue ) Men då hade jag ju tänkt att tjäna storkovan i sommar tongue och sen köpa en fungerande bil till hösten då jag fyller år i augusti. Men bensinen ligger ju så förbannat högt nu, så antingen blir det en jävligt snål bil eller så blir det en gammal bil exempelvis     nån volvo med b18, b20 som tankas med E85. Men jag vill höra åsikter från er som redan har fått erfarenhet av  förstabilen. om det blir en beninsnål bil så funderade jag på en caddy då jag kör ganska mycket skit överallt. Men då finns det ju ingen plats för passagerare..

Som sagt: tala ur erfarenhet smile
Senast redigerat av Evil_90 (25 maj 2008)

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

712 Inlägg
25 maj 2008
varför måste du ha bil om du inte har råd med det.... vänta tills du är klar med alla dina studier o köp dig en riktig bil...

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

+Uppfinnare+
643 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
men det är ju mitt största intresse. klart som f** att jag vill hålla på med det då mad

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

9 108 Inlägg
25 maj 2008
Nån gammal Omega 2,0 kanske, dom må se ut som skit men dom är riktigt billiga och går inte ofta sönder, men dom rostar. Sedan åker man faktiskt jäkligt skönt i dom och utrymme finns det gott om smile

edit: Den här verkade fan inte så dum: http://www.blocket.se/vi/16522226.htm?ca=16_s
Dock är det bara 8v så vart han fått 16v ifrån vete fasen, om han inte har satt i en motor från 94 eller senare.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
25 maj 2008
Evil_90 skrev:
men det är ju mitt största intresse. klart som f** att jag vill hålla på med det då mad

men då är det väll bara att handla

2slow

288 Inlägg
25 maj 2008
köp nått som är nybesiktat, du hittar en mindre bil för fem och uppåt, skit i vilket märke det är. Du kör i allafall ett år, har du sen tur, går den genom besiktning nästa år, och du kan sälja den för samma peng.
Senast redigerat av BiggerDigger (25 maj 2008)

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
25 maj 2008
BiggerDigger skrev:
köp nått som är nybesiktat, du hittar en mindre bil för fem och uppåt, skit i vilket märke det är. Du kör i allafall ett år, har du sen tur, går den genom besiktning nästa år, och du kan sälja den för samma peng.

Fast det finns väl mer än bara besiktningen som spelar roll? att den är besiktad betyder ju inte att den faktiskt går att köra i ett år även om man får det...
Köp dig en gammal 740, slö tråkig och ful men en förbannat bra bil för det.
Senast redigerat av R_fused (25 maj 2008)

Sök