3251
Sök

bra ljudredigeringsprogram?

Saab raggare : )
887 Inlägg
20 mars 2006
Trådstartare
Ge exempel på bra ljudredigeringsprogram

typ logic.. vet inte om de bara funkar till mac ?:S

Turbo.. Because Im worth it :)

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
24 mars 2006
Beror på vad du ska göra, "redigera ljud" är ju en ganska bred formulering. Ska du bara klippa och klistra i lite wavfiler känner jag faktiskt inte till nåt för mac, soundforge (sony) är det dom flesta använder i windows i alla fall, vet inte om det finns för mac.

Annars om du ska sequence:a och/eller spela in sång så blir det nog Logic, Cubase eller Protools för mac.

Edit: Öh, läste fel, tyckte först det stod att du kör mac. Prova soundforge, det är bra. För multikanalsredigering/inspelning är CoolEdit Pro enklast, vill du blanda in midi är cakewalk ganska enkelt.
Senast redigerat av pUs (24 mars 2006)

273 Inlägg
24 mars 2006
Audacity är ett bra gratisprogram där man kan redigera ljud i flera olika kanaler.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

25 mars 2006
Jag användet Adobe Audition. Du kan göra allt och lite till i det programmet. Haken är kanske att det är rätt komplicerat, men när du kan det är det bara fantasin som sätter gränser.

\\Oscar

1 231 Inlägg
25 mars 2006
Bakpulver_racing skrev:
Jag användet Adobe Audition. Du kan göra allt och lite till i det programmet. Haken är kanske att det är rätt komplicerat, men när du kan det är det bara fantasin som sätter gränser.

\\Oscar

Använder också Adobe Audition. Kan starkt rekommendera det.

Mitt projekt: Evo III

Sök