Tjo! Funderar på att xenon konvertera min volvo s40 -00, skulle vilja höra efter lite från er som har gjort detta på era s40 eller andra bilar som t.ex vilka fördelar/nackdelar,problem med monteringen,klarar reflektorerna värmen av dem, vilket kelvin tal rekommenderar ni m.m??
Men farbror blå gillar det inte iofs hehe jag fick en flygande besikting blev stoppad på motorvägen.. tog 5min att koppla ur vid om besiktningen men kostade 350kr iofs..
Kör på 6000k. Värme från xenonlampor existerar knappt, så det är inga problem. Dock är det enligt andra S40-ägare rätt svårt att få plats med ballasterna.
Ser ut som det är samma saker fast andra dekaler jämfört med kittet jag köpte av NiKEMAN för 1200kr, (dock så kryddar xenonkungen fortf deras priser skapligt, för jag fick 50w xenon för 1200 ist för som xenonkungen som tar 1200 för 35w)
någon som vet från vilken årsmodell som 40 har s.k glödtrådsvakt?? i så fall går det ju inte med ett standard kit om ja inte förstått fel..hur kan man kontrollera om bilen har denna funktion då??
hört att det är lite små jobbigt att montera på s/v 40 men det går men tar inte 10 min som det brukar göra att montera. Varför kan jag inte svara på men gissar att utrymmet är lite för litet
När jag monterade på min 850 tog jag ur hela lampsatsen från bilen så man kunde hålla på lättare utan att krångla med litet utrymme.. Det är ju ett tips, vet dock inte hur jobbigt det är att ta ur hela lampsatsen på en s40.