3812
Sök

Saab 99 bultmönster

228 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet vad det är för bultmönster på en Saab 99a?? Och någon som har några "schyssta" fälgar till en sådan smile , gör inget om det är kantstöt, ska brukas te Folkrace wink

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
29 maj 2008
#2
Tror det är 4x108. Samma som Audi 80..

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

1 217 Inlägg
29 maj 2008
#4
Bultmönster: 90,99, & og900 (1979-87) = 4 x 114,3


2 924 Inlägg
29 maj 2008
#5
Ksj skrev:
Bultmönster: 90,99, & og900 (1979-87) = 4 x 114,3

Stämmer bra!! smile

4 x 114,3 har även;
  CHEVROLET Lacetti/Nubira/Evanda/Leganza/Rezzo/Tacuma/Matiz   
  DAEWOO Lacetti/Nubira/Evanda/Leganza/Rezzo/Tacuma/Matiz   
  HONDA V-Tec/Prelude 4-bult/Accord/Aerodeck/Coupe/Legend -91   
  HYUNDAI Accent -99/Atos -01/Coupe -01/Atos -01/Prime -01/Elantra/Matrix/Sonata/Pony   
  KIA Cerato/Pride/Joice/Clarus/Carens/Magentis 4-bult   
  MAZDA 323 -89/626 -88/121 -95/RX7 -86/929 -87   
  MITSUBISHI Carisma/Colt 04-/Galant/Lancer 04-/Space Star/Space Wagon/Space Runner (Ej Lancer Kombi Sport)   
  NISSAN Prairie/Almera 00-/Primera 4-bult/Bluebird/200SX/240SX   
  ROVER 600/800-ser   
  SMART Forfour 03-   
  SUBARU Justy -02   
  SUZUKI Alto -01   
  VOLVO S40/V40 4-bult

....men var vaksam på ET/offset och centrumhål, det kan skilja

~ Life is short, have FUN! ~

228 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
#6
Ok tackar tackar wink nå av dom som har snygga 15" ? smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 maj 2008
#7
Jag har fyra original plåtfälgar liggande med vinterdäck. Annons finns på köp & sälj. smile<
http://www.garaget.org/annonser/?view=120852

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

228 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
#8
Nä plåtisar vill jag inte ha winksmile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 maj 2008
#9
Men i folkrace tål dom ju mer stryk än aluminium. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

228 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
#10
Sant,  "men ska man vara fin får man lida pin" winkbig_smile haha

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 maj 2008
#11
Racing_ skrev:
Sant,  "men ska man vara fin får man lida pin" winkbig_smile haha

HAHAHAHA!!! lol
Så sant..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

228 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
#12
coolwink . får söka runt lite, har lite o gå på nu smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
29 maj 2008
#13
Morsan har 4 stycken 15"s aero fälgar liggandes som ska säljas med nästan nya däck på ! dom har suttit på en saab 900Turbo ´87  alltså med bultmönster 4x114,3 smile   Mvh Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (31 maj 2008)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice


Sök