4488
Sök

växelådan påväg att ge sig?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
bara sådär nu i dagarna har växellådan börjat cp:a lite.. ettan har alltid vart lite trög att få i ibland men:
nu är både ettan och tvåan svåra att få i, oftare än förut.. och när jag lägger i backen kan det klicka till rätt högt utanför (under) bilen låter de som... 3an 4an 5an går skitbra! men  1an 2an o backen e jag orolig för hmm

nån som känner igen dehär?
finns de nått enkelt sätt man kan lösa de på eller måste hela skiten bytas ut? hmm

Försöker iaf
1 998 Inlägg
30 maj 2008
Nog inte lådan. Motorkuddarna som kan va kassa då lutar motorn mer och spaken tar i kardantunneln.
Annars kan backspärren ha rört sig lite men tror mer på alternativ 1

Kan även va spakstället.
Klicka ska de väl göra på en m45/m46/m47 när man lägger i och ur backen. iaf vart så på mina
Senast redigerat av Boostrider (30 maj 2008)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
Nog inte lådan. Motorkuddarna som kan va kassa då lutar motorn mer och spaken tar i kardantunneln.
Annars kan backspärren ha rört sig lite men tror mer på alternativ 1

Kan även va spakstället.
Klicka ska de väl göra på en m45/m46/m47 när man lägger i och ur backen. iaf vart så på mina

vad är "motorkuddarna" och är de illa ifall de nu är så? dyrt o fixa? värt o fixa på en gammel bil?

om de är backspärren hur fixar man de då?

och om de är spakstället hur gör man då?

och klickar har de alltid gjort, men nu klonkar de till högt, inget klick utan mer ett klonk nu.. svårt o förklara tongue

Ace Ventura
1 240 Inlägg
30 maj 2008
Motorkuddarna är dom gummikuddar du har mellan motorn och karossen! Titta på din bil där motorn är fastsatt i karossen! Mellan motorn och karossen har du en gummigrej! Det är en motorkudde som ska förhindra motorvibrationer mm att fortplanta sig ut i karossen! Är dom lite sletna kan det hända att motorn kommer lite ur läge och då kan de bli svårare att få i växlarna! Är väldigt simpelt på en 740 och tror inte motorkuddarna är dyra...

Försöker iaf
1 998 Inlägg
30 maj 2008
Backspärren kollar du enklast genom att lyfta på dammasken till växelspaken. Sen ser du en bockad plåt som sitter där. Den sitter med 2 st skruvar.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Sök