Nån som har nåt tips eller rekommendation om mono/2kanals-steg för omkring 1500kr ? Har inte allt för mycket pengar att lägga ut. Ska driva 1-2 basar på 4 ohm styck.
Bra att veta vad det är för basar. Hur krävande dom är har ju betydelse
Haha , var lite kortfattad när jag skrev Det är inga speciella basar. Har två stycken baslådor hemma.
En singel MDS fanatic-12"a av äldre variant och en GAS-låda med 2st 10"-or. Har inte specen på MDS-lådan, kan inte tänka mig att den kräver speciellt mkt kräm. GAS-lådan klarar av 2x200 wrms enligt specen.
Nån som har nåt tips eller rekommendation om mono/2kanals-steg för omkring 1500kr ? Har inte allt för mycket pengar att lägga ut. Ska driva 1-2 basar på 4 ohm styck.
kolla på mds hem sida. dom har kommit ut med ett nyt mono block för 1600 funkar kallas till min mds 10"
jag driver mitt framsystem med detta steg, och det låter ganska bra. körde en Pioneer TS-W3004SPL med detta steg under 2-3 veckor och det fungerade kalasbra. Pioneer basen ligger på 1000wrms
men kom ihåg att detta steg kan man bara brygga i 4ohm.
jag driver mitt framsystem med detta steg, och det låter ganska bra. körde en Pioneer TS-W3004SPL med detta steg under 2-3 veckor och det fungerade kalasbra. Pioneer basen ligger på 1000wrms
men kom ihåg att detta steg kan man bara brygga i 4ohm.
Japp, det har jag koll på, att man enbart kan brygga i 4ohm. Så det steget kanske skulle vara nåt ? Med tanke på att jag är osäker på vilken av lådorna jag ska använda.
Någon som har något argument till att jag skulle köpa MDS nya monoblock för 1500 kr ? Finns det något annat monosteg i samma prisklass med bättre kräm ?