5257
Sök

Fråga; Del 2: Är det ok att visa upp sig när man bryter mot lagen?

stray dog
197 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Tyvärr låstes min andra tråd pga folk inte kunde hålla sig till ämnet..
Många höll dock med mig om att det var idioti.
Men många föll också på andra sidan och försvarade det hela.

För det första, föraren till bilen på dessa bilderna är en kvinna, så något "han" kan vi sluta med.
Det är verkligen ingen engångföreteelse. Någon njuter verkligen av att visa upp att man kan skita i de regler som finns.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55188/21772/55188-118987.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55188/187937_goasuu.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55188/234953_yt3ccz.jpg
kommentaren till sista bilden är "Nu fick polisen ännu ett foto till sin samling"

Så jag gör ett nytt försök.
Visst vi kan alla köra för fort, men att brösta upp sig så här för att klättra högre upp på någon rankinglista, ska det verkligen finnas på en sådan här sida?
Jag läste i förra tråden, som nu är låst, bla
"Kul att detta är nåt slags motorforum och att folk som använder sina bilar sågas."
"Moraltanterna upphör aldrig att förvåna."
osv osv.
Visst, det är ett motorforum och vi är alla intresserade av detta. Men betyder det att vi ska vara helt j-a vårdslösa?
Det är väl VI om någon som ska sätta någon slags standard på hur man ska bete sig. VI som har detta som hobby??

Om ni ska kommentera, ber jag er, HÅLL ER TILL ÄMNET..
Och jag lägger inte ut namnet på personen, som är ägare till bilderna.
Och det fortaste jag själv varit uppe i när jag varit förare är 150 på autobahn,
230 i en audi TT som jag satt i baksätet på, på E24 kl 0000 en vardagsnatt. Jag hade ingen kontroll över situationen och föraren kunde knappt kontrollera bilen. Adrenalin? njaaa...

......... att jag ens orkar bry mig......

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 maj 2008
Det finns fortfarande aspekter som ni inte kan förutse, och om ni tycker att ni kan leva med att ni har kanske kört på ett barn, så varsågod. Kör som idioter.

Även om ni nu har full kontroll över bilen, så är det fortfarande FÖR mycket som kan gå fel.

Enligt mig iaf. Tycker att det är bara idiotiskt att visa upp sig när man gör något så dumt.
Senast redigerat av Siarnaq (30 maj 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Thorssa
30 maj 2008
Förutsatt att bilen är i det skick den bör vara i och den har bra däck så skulle inte jag kalla det för vårdslöst. Visst kör personen betydligt fortare än vad som är tillåtet men på dessa bilderna anser inte jag att det utgör någon fara, iaf inte om man utgår från enbart bilderna.

Edit: Kan dock hålla med om att det inte är så häftigt att ta kort och lägga upp, där finns också den största risken enligt mig. Att föraren är mer fokuserad på kameran än vad hon är på vägen.

Att det skulle komma ut ett barn på de där vägarna ser inte jag som speciellt troligt. Men vi ser ju inte vad som finns runtom, ligger det en skola precis utanför bilden blir det en helt annan sak.
Senast redigerat av Thorssa (30 maj 2008)

Opelfreak
431 Inlägg
30 maj 2008
Att köra fort gör väl all någon gång, men att ta kort för att skryta är väl inte så himmla manligt (kvinnligt).

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

Muttley
30 maj 2008
jag vet vem hon är som körde bilen vid tillfället, och jag personligen tycker att hon är rejält blåst på exakt alla vis. då hon kör så även med småbarn i bilen.

och ja de är helt fel.

Muttley
30 maj 2008
Elda skrev:
kort sagt tycker nog dom flesta "ditt eget liv får du göra med som du vill, men du ska inte riskera andras liv"

man riskerar alltid någon annans liv när man kör på de viset.

stray dog
197 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Det enda som denna tjej får som kommentarer (vissa undantag) till bilderna är att "oj så tufft det är big_smile" och "det där gick minsann undan" och "oh sen brud som kan köra" osv osv.
Bara för att det finns så mycket testoseron på denna sidan finns det inte många som vågar säga emot, när personen ifråga lägger upp bilder på sig själv (som ju faktiskt man inte får göra enligt reglerna på garaget) där hon visar upp sin kropp.
Killarna som kommenterar måste ha en tanke i bakhuvet som är ungefär
"ok hon är gift och har barn, men jag är kåt och hon KANSKE svarar på mitt inlägg och tycker att jag är tuff, så då kan jag få hennes msn så kan hon och jag ha camsex"
Jag menar WTF.
Det finns en viss tolerans på denna sidan just pga, enligt mig, testoseron!

Ska sådant här verkligen få höra till på garaget.org? Som sagt, jag känner att vi på denna sidan har ett stort ansvar för hur man ska bete sig i trafiken. Vi som "vet mer" om vad bilarna klarar av.
Motorn klarar 220 km/h... Men alla ni som kör fort och är stolta över det. Har ni räknat på hur lång tid det tar från 220-0km när faran är framme?
Jag vet att min "moralpredikan" inte kommer att stoppa er från att köra fort.

Som sagt, köra fort kan vi göra, men min personliga åsikt är att sånt här "skit" inte hör hemma här.
Om någon tidning får nys om saker som detta, tror jag att det kan skada oss som är här.
Tidningar kan vrida på allt.. "Hemsidan där fortkörning respekteras"  eller  "Ungdomar uppmanas till att köra för fort"  Ja, vad som..
Den som lever får se helt enkelt. Och för min del hoppas jag verkligen inte att jag möter på denna tjejen på en väg.

Det är ju jäkligt sorligt att få höra
"då hon kör så även med småbarn i bilen."
Vad tänker hon med?

......... att jag ens orkar bry mig......

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
Hon är blond, och blonda är ju dumma sägs det.

Verkar stämma i det här fallet iallafall!

Jag är en tramsare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
woho en pajkastar tråd till tongue om inte annat så lär den sluta med det iaf roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

12 086 Inlägg
30 maj 2008
Jag skriver i den här med då.. orka va sån jävla moraltant!
Orka bry sig om en sån sak när de finns världssvält och krig att kritisera ist!

Officiellt är de väl dumt att hin brutit mot lagen, men igentligen bryr jag mig föga. Det tycker jag du med ska göra, bli polis om du gillar att rätta andra.

9 108 Inlägg
30 maj 2008
Ja jag låser nog denna med, det mesta diskuterades klart i den andra tråden.

Sök