3758
Sök

Passar stänkskydd på min s60?

Cnc-operatör
608 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
#1
Går i tankarna på att skaffa stänkskydd till s60:in. sidokjolarna får lite stryk av sprättande grus sad Men har ju inte orginal-sidokjolar och inte orginal-bakkjol, men passar stänkskydden ändå? Någon som provat eller sett?

Skulle va bra å kunna prova. men vart gör man de isf? hmm

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan

358 Inlägg
31 maj 2008
#2
har samma problem o de gör ont o se hur gruset gått in i lacken just på klackarna..

De du kan göra är att köpa ett sett och i värsta fall bara skära till dom lite..
Jag går i tankarna att först och främst lägga på lite extra lack på klackarna samt baktill.. sedan lägga på som en skyddande plastfilm. Har fått de rekomderat av min lackerare då de ska fungera väldigt bra.. diskret skydd. Skyddar inte stänk som kommer upp mot övriga bilen dock.. men värt att tänka på

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Cnc-operatör
608 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
#3
zzzoder skrev:
har samma problem o de gör ont o se hur gruset gått in i lacken just på klackarna..

De du kan göra är att köpa ett sett och i värsta fall bara skära till dom lite..
Jag går i tankarna att först och främst lägga på lite extra lack på klackarna samt baktill.. sedan lägga på som en skyddande plastfilm. Har fått de rekomderat av min lackerare då de ska fungera väldigt bra.. diskret skydd. Skyddar inte stänk som kommer upp mot övriga bilen dock.. men värt att tänka på

oki de med plastfilm får jag ta å höra mej för med smile de lät bra. får ta å åka t närmsta volvo å höra ifall de har stänkskydd så man kan prova . litte lett å köpa 4 st för en tusenlapp å så passar de inte alls :S

tack för tipset smile

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan

2 911 Inlägg
31 maj 2008
#4
Den plastfilmen som nämns sitter på många nya bilar, bl.a. Ford nere vid kanten för just detta ändamål, men de brukar lacka både under och över skyddet.
Finns att köpa på de flesta bilfirmor, typ 30x50cm


Sök