Kantstötta fälgar.....

Sved
31 maj 2008 · 22 Inlägg

Jag lät en kompis få köra min bil som jag monterade nya fälgar på i måndags och pedantskött dem tills jag gjorde misstaget å låta min kompis få testa bilen (inga märken) Jag och några till åker med och kommer till ett ställe där det pågår vägarbete (mindre grop i vägen och några koner) Han kör där och lyckas kantstöta mina fälgar så det är märke i den kromade delen av en fälg (ca2mm-3mm synliga jack på vissa ställen.)

Jag kände jag inte klarade ta en debatt just då så planerat på att prata med han imorgon.
Vilka krav tycker ni är rimliga?
Går det göra något åt för att laga fälgen?

jag tycker iaf att han ska få betala för en ny fälg eftersom den var i nyskick och haft den i endast 5 dagar...

Senast redigerat av Sved (31 maj 2008)

Volvo S40 (2004)
Snatto Den galne finnen
31 maj 2008 · 66 Inlägg

Självklart ska han betala.

Annars är han ingen kompis! Punkt slut.

Hade blivit riktigt arg och sagt upp vänskapen om någon gjort likadant och sedan vägrat betala.

roxe Jesus didn´† Tap
31 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Snatto skrev:
Självklart ska han betala.

Annars är han ingen kompis! Punkt slut.

Hade blivit riktigt arg och sagt upp vänskapen om någon gjort likadant och sedan vägrat betala.

Word.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Mollllgan
31 maj 2008 ·

Hade gett han 2 alternativ... Betala eller Betala

jocke_gronberg
31 maj 2008 · 4 586 Inlägg

be han köpa en ny fälg till dig ibland är det billigare än att laga. den andra kan du andvända till vattenslangen big_smile

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
31 maj 2008 · 887 Inlägg

Men sa han inget när det hände?

Typ i stil med "-shit mannen, fan e skitledsen, är det stor skada så betalar jag" eller nåt liknande? Höll han bara käft? För isåfall så är det ännu mer rätt att begära cash.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Piraten
31 maj 2008 · 166 Inlägg

Anledningen till att jag aldrig låter andra köra min bil.

KLART SOM FAN HAN SKA SMETA FRAM DEGEN.

madetomeasure
31 maj 2008 · 111 Inlägg

kolla med en firma vad de tar för att laga en kantstött fälg och ge notan till polarn, kanske ligger på +/- 1500:-

rough_boy
31 maj 2008 · 811 Inlägg

hur fan lyckas man ens kantstöta fälgar?  har alldrig hänt med våra bilar

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
snurbo_diesel Egen företagare
31 maj 2008 · 864 Inlägg

Visst borde han få betala lagning eller ny, men kanske inte hela belopet, det kunde lika gärna vart du som körde.

Men han ska ju givetvis betala.
Om han nu inte ens förökte vara försiktig i groparna m.m så är det ju en annan sak, då ska han betala allt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Tommy_P
31 maj 2008 · 396 Inlägg

som sagt, det kunde ju lika gärna varit du. jag menar, du har ju lånat ut bilen, det är ju du som har ansvaret anyway. men visst, jag hade nog försökt dela på kostnaden, eller nåt

andreas_gbg_
31 maj 2008 · 1 634 Inlägg

Det är väl fan sånt som händer. Eftersom du var med är det du som avgör om han var vårdslös eller inte. Körde han normalt och inte som en biltjuv vid vägarbetet så... Ställ dig frågan, hade du agerat annorlunda vid den situationen det uppstod?

Numera Saab 9-5 Aero -00
ceasarsallad
31 maj 2008 · 43 Inlägg

Säg åt honom att han får reparera skadorna på fälgarna med hans egna pengar såklart

I used to smoke pinners while my moms made dinner
Now I smoke bombs and rock with Lynyrd skynyrd
Ford mustang "The Blue Scorpion" (1969)
Oskar_ Avstängd
1 juni 2008 · 124 Inlägg

Se det positivt, nu kan du ju slänga dina fälgar och köpa ett par snygga! smile

Jag är en tramsare.
Lowenhart fälg fantast
1 juni 2008 · 1 086 Inlägg

beror på hur bra kompis du är me han , !, min kusin körde sönder min gti för längesedan och jag brydde mig inte så mkt egentligen för att han e min kusin , men om du har betalat mycket för fälgarna kan du snacka lugnt och sansat med han att han får betala det bara ,

tråkigt när sånt här händer, kunde lika gärna hänt i dina händer men men sheeeeaat happens

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
IMPRAZERN Intresseklubben
1 juni 2008 · 673 Inlägg

Fan, bara berätta att han pajja fälgen så kommer han ju själv säga att han kommer betala.. eller fixa det..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
E-30
1 juni 2008 · 1 050 Inlägg

Den som i 1.a hand är skyldig till skadorna är väl den ansvariga arbetsledaren för vägbygget. Det är väl meningen att man ska kunna framföra sitt fordon på allmän väg UTAN att behöva få fälgarna förstörda p.g.a vägytans beskaffning. STÄM vägverket.

Om du skall kräva din polare på ersättning, så kan det väl vara rimligt att dela på kostnaden. Du får ju dessutom ett extra reservhjul. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
psi Stressfläkt Racing
1 juni 2008 · 337 Inlägg

det går ju att göra själv om man har tid, tålamod och precision. så länge inte fälgen blivit skev eller blivit några monsterhack förståss

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang