4131
Sök

System i nyare Caddy...

672 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#1
Lite funderingar

Framsystemet är bestämt... MB Quart RVF 210+... 3 vägs kit 1", 4", 6,5".

Första tanken på resten va...
Bas:
JBL GTO 1002D... 10" bas i sluten låda.
Slutsteg:
JBL GTO 755.6... 2x160, 1x300


Men efter lite rekande i bilen så finns det lika mkt plats under passagerarstolen... inga problem å få dit en låda på 21liter vilket GTO'n verkar vilja ha, om de nu är lådvolymen inkl element.
Ska ja köra två baslådor el en... är två overkill?

Hade först tänkt haft steget under passagerarstolen, men skulle nog inte se så dumt ut å montera den/dom ovanför skallen mot taket... finns bra me plats.

Om ja nu bygger två lådor kommer steget å räcka till el ska man kika på nåt helt annat?
Va ju tänkt att de skulle driva allt.
Senast redigerat av smiler (24 maj 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

2 911 Inlägg
25 maj 2008
#2
Du kommer få ut mer "kvalité" med en bas än med två i långa loppet.

Jag skulle däremot kört en MB Quart DWH eller RSH bas till dedär grejjerna drivet på ett PAB 4100.

Blanda JBL och MB Quart är lite som att äta sill och flingor wink

260 Inlägg
25 maj 2008
#3
Decibel skrev:
Blanda JBL och MB Quart är lite som att äta sill och flingor wink

Hahaha bästa jämnförelsen på länge!!!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 maj 2008
#4
Decibel skrev:
Du kommer få ut mer "kvalité" med en bas än med två i långa loppet.

Jag skulle däremot kört en MB Quart DWH eller RSH bas till dedär grejjerna drivet på ett PAB 4100.

Blanda JBL och MB Quart är lite som att äta sill och flingor wink

Jag får hålla med lite där.
Jag har jbl gto i min arbetsbil och det är inge vidare faktiskt sad
Sen har polarens flickvän BRL bmw:n och den är knökfull med jbl och jag är inte superimpad av den häller med tanke på vad sakerna kostar i den.
Så personligen hade jag lagt pengarna på nått annat.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 123 Inlägg
25 maj 2008
#5
BMTech skrev:
Decibel skrev:
Du kommer få ut mer "kvalité" med en bas än med två i långa loppet.

Jag skulle däremot kört en MB Quart DWH eller RSH bas till dedär grejjerna drivet på ett PAB 4100.

Blanda JBL och MB Quart är lite som att äta sill och flingor wink

Jag får hålla med lite där.
Jag har jbl gto i min arbetsbil och det är inge vidare faktiskt sad
Sen har polarens flickvän BRL bmw:n och den är knökfull med jbl och jag är inte superimpad av den häller med tanke på vad sakerna kostar i den.
Så personligen hade jag lagt pengarna på nått annat.

JBL GTO basarna skulle jag hoppa men framsystemen som är drivna i 2ohm spelar något hejdlöst, visst är kanske inte kontrollen över dom den bästa men jävlar vad dom spelar högt !

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 maj 2008
#6
Fredrik.Gustavsson skrev:
BMTech skrev:
Decibel skrev:
Du kommer få ut mer "kvalité" med en bas än med två i långa loppet.

Jag skulle däremot kört en MB Quart DWH eller RSH bas till dedär grejjerna drivet på ett PAB 4100.

Blanda JBL och MB Quart är lite som att äta sill och flingor wink

Jag får hålla med lite där.
Jag har jbl gto i min arbetsbil och det är inge vidare faktiskt sad
Sen har polarens flickvän BRL bmw:n och den är knökfull med jbl och jag är inte superimpad av den häller med tanke på vad sakerna kostar i den.
Så personligen hade jag lagt pengarna på nått annat.

JBL GTO basarna skulle jag hoppa men framsystemen som är drivna i 2ohm spelar något hejdlöst, visst är kanske inte kontrollen över dom den bästa men jävlar vad dom spelar högt !

Jo men dom skränar och lever inge trevlig upplevelse alls.
Inte ens deras dyraste spelar riktigt behagligt.
Sett till vad man får för pengarna är dom rent dåliga enligt mig.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

672 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#7
Har iaf byggt två lådor idag... blev 20l utan element.
Hur mkt plats tar en 10"? 3l kanske, isf söker ja två basar som vill bo i 17l var smile
Djupet på lådan är typ 18cm så basen får inte vara så djup.

https://www1.garaget.org/archive/87/86328/92585/92585-886606.jpg
Senast redigerat av smiler (25 maj 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

5 852 Inlägg
25 maj 2008
#8
RE RE 8" kanske?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 maj 2008
#9
JL Audio 10W1v2-4
Dom trivs utmärkt i 17 liter smile
http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.a … mp;cat=112
+ att jl brukar inte göra någon besviken wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

672 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#10
Decibel skrev:
Du kommer få ut mer "kvalité" med en bas än med två i långa loppet.

Jag skulle däremot kört en MB Quart DWH eller RSH bas till dedär grejjerna drivet på ett PAB 4100.

Blanda JBL och MB Quart är lite som att äta sill och flingor wink

Berätta gärna mer om dessa produkter... smile Blir några tussingar extra men men...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#11
När dom rekomenderar literantal är de med el utan elementet?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

2 911 Inlägg
25 maj 2008
#12
smiler skrev:
Decibel skrev:
Du kommer få ut mer "kvalité" med en bas än med två i långa loppet.

Jag skulle däremot kört en MB Quart DWH eller RSH bas till dedär grejjerna drivet på ett PAB 4100.

Blanda JBL och MB Quart är lite som att äta sill och flingor wink

Berätta gärna mer om dessa produkter... smile Blir några tussingar extra men men...

Ta dom ifrån tyskland så är det samma peng, du har dom hemma på 3 dagar.

Gillar MB starkt, riktigt sköna grejjer.

672 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#13
BMTech skrev:
JL Audio 10W1v2-4
Dom trivs utmärkt i 17 liter smile
http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.a … mp;cat=112
+ att jl brukar inte göra någon besviken wink

Nån som har åsikter om dessa?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#14
Denna verkar trivas i liten låda me... DLS RW10

http://www.brc.se/artikelinfo/bilder/18RW10.jpg

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#15
Ja ser ljuset...tror ja =p

Fram: MB Quart RVF 210+
Bas: 2 x DLS RW10
Steg: Monoblock RA10
Steg: 2 kanaler RA25

?
Senast redigerat av smiler (26 maj 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#16
Innhandlat... MBQ 210+ och basar DLS RW är beställda...

Så nu äre slutstegen som fattas... budgeten är är redan typ sprucken så de e väll bara å köra vidare...
Men de skulle ju inte va fel å hitta nåt begat... kollar blocket förfullt.

Behöver ett 5 kanals el 4 + 1.

Såg ett JL Audio 500/5 .... vettigt steg?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

5 852 Inlägg
1 juni 2008
#17
uDimension JR 5-kanalare smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 juni 2008
#18
Genesis 5-ch kan vara något me...



Sök