4140
Sök

Klocka/Stereo i Volvo V70 (2004).

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Insåg precis att klockan i min nya Volvo V70 inte är ställd. Och ska jag vara ärlig så tycker jag att stereon och hela den grejen är lite krånglig (jämfört med på den gamla 855:an jag hade förr). Så min fråga är helt enkelt; Hur i helvete ställer jag klockan i bilen?  Och sedan är jag osäker på hur jag justerar bas/diskant på stereon. Hur funkar det?

Väldigt basic frågor kanske. Men å andra sidan har jag bara haft äldre bilar, där det handlar om att trycka på en liten knapp/skruva lite på något reglage.

Är tacksam för alla svar. Man måste ju ha klocka i bilen.

Mvh Jacob.

Volvofreak
356 Inlägg
2 juni 2008
Hehe du stöller klockkan genom att vrida lite på pinnen som sitter vid klockan

Bas/tre står det nog på pinnen som du trycker ut först, sen vrider du den för att öka eller minska basen, om du drar lite lätt i pinnen känner du att pinnen åker ut ett hack, då kan du vrida o då ändrars diskanten..
Annars kan du ta en fluck i instruktionsboken=)

// Andreas
S40N T5-04

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Tack. Hittade precis en instruktionsbok på nätet. Den kan nog allt vara rätt bra att ha. Egentligen är det enkelt. Men vanligtvis så ser man knapparna där som något som man bara trycker in för att nollställa, eller nåt sånt. Tack i alla fall (det var ju nästan tragiskt lätt... men ibland tänker man inte så långt).

Volvofreak
356 Inlägg
2 juni 2008
LurreBurre)=

// Andreas
S40N T5-04

Sök