Lär-dig-av-andras-misstag tråden

te_wik Forummoderator
21 februari 2009 · 12 813 Inlägg

danhild skrev:
Spela inte slut på batteriet med hjälp av din bastub. Hjälpstartar du då bilen och kör den en timme och stänger av den på en parkering utmed vägen så kan det vara så att batteriet är kasst (slut, förbrukat, har lämnat jordelivet). Gå inte sedan till bensinmacken (ca 1,5 km) och köp ett nytt, bara för att bära tillbaka det till bilen för att upptäcka att det inte passar. Gå sedan inte tillbaka till macken igen för att byta batteriet, då måste du gå med det till bilen igen.

Ovanstående fysiska prestationer ska heller inte göra med storsnuva och väldigt irriterad hals mitt i vintern. Då blir man sängliggandes.

Varför inte ge starthjälp med det nyinköpta batteriet så du kan köra till macken? tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
anvandare_12345
21 februari 2009 · 654 Inlägg

te_wik skrev:

danhild skrev:
Spela inte slut på batteriet med hjälp av din bastub. Hjälpstartar du då bilen och kör den en timme och stänger av den på en parkering utmed vägen så kan det vara så att batteriet är kasst (slut, förbrukat, har lämnat jordelivet). Gå inte sedan till bensinmacken (ca 1,5 km) och köp ett nytt, bara för att bära tillbaka det till bilen för att upptäcka att det inte passar. Gå sedan inte tillbaka till macken igen för att byta batteriet, då måste du gå med det till bilen igen.

Ovanstående fysiska prestationer ska heller inte göra med storsnuva och väldigt irriterad hals mitt i vintern. Då blir man sängliggandes.

Varför inte ge starthjälp med det nyinköpta batteriet så du kan köra till macken? tongue


Mvh Tommy

Ibland är man dummare än tåget.... cool

Ekis!
22 februari 2009 · 1 210 Inlägg

Decibel skrev:
Ta inte fel oljeplugg när du ska byta motorolja mitt i natten på en BMW modell IX och sen funderar du på varför i helskotta det inte får plats nå olja i motorn och att den slutar driva...
(den andre pluggen går till fördelningslådan)

Din fuling! tongue de vet vi ju vem som gjorde de..

terazzi
22 februari 2009 ·

Säger som jag sagt tidigare: LITA INTE PÅ TJEJER på garaget!

Ekis!
22 februari 2009 · 1 210 Inlägg

terazzi skrev:
Säger som jag sagt tidigare: LITA INTE PÅ TJEJER på garaget!

Inte för att vara jävlig mot dig... men släpp de där nu!
är/var hon så speciell?? dessutom tror du att detta gör att hon kommer tillbaka?
sen en liten klysha då.. förlora en står dig tusen åter..

lycka till!

kolvringen_
23 februari 2009 · 93 Inlägg

Se till att använda lyftarmarna på båda sidorna på en 2p lyft..
Gör inte som min klasskamrat skrotade nästan en amazon som var i "mint condition"!! big_smile

Janken Driver
23 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Sickan_ skrev:

Ghost_Face skrev:
Glöm ej att dra åt tändstiften ordentligt då de kan flyga med en jävla fart när motorn är igång... dock ingenting jag har lyckats med, men det låter rentav livsfarligt.

Hörde om någon snubbe som skulle dra igång sin snöskoter efter att ha inspekterat att stiften gav gnista etc. och han drog väl inte åt riktigt, så stiften kom flygande genom huven big_smile

Det hände mig med moppen, skulle kolla om det va gnista sen drog ja inte åt det redigt. Körde typ 100 meter sen bara small det till och stiftet flög iväg med en j*vla fart och resultatet på det blev en krossad knäskål. sad

Har också smitande stift på en gammal k50 hehe. resulterade bara i en bucklig framskärm. Stiftet dinglade så fint i tändhatten hehe smile. Men sen ville inte moppe går nå mer på ett tag efter det...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Jonnsard
24 februari 2009 · 458 Inlägg

Glöm inte att ta bort mobilen (särskilt inte om den är ca 30 minuter nysom min var..) från höger/vänster skena i motorrummet där motorhuven slår igen på sidorna...

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Android
24 februari 2009 · 892 Inlägg

Se till så att strömkabeln sitter ordentligt fast ur vägen innan du ska skruva dit sidolister. Kan spraka rätt så fint när man drar en skruv genom den kabeln. smile

Och viktigast: Lita ALDRIG på märkesverkstäder! (aldrig mer!)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Psychotic Brum säger bilen.
24 februari 2009 · 394 Inlägg

Ät inte gul snö. Även om det kan vara öl hmm

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
24 februari 2009 · 729 Inlägg

När man ska backa in bilen i garaget, så titta inte bara bakåt genom bakrutan utan håll koll på backspeglarna, så inte en av dom kommer för nära väggen.
Det gjorde inte jag...
speglen klarade sig som tur är.

Pallle
24 februari 2009 · 25 Inlägg

Inte mitt misstag, men jävligt roligt tyckte jag! 
Inte riktigt rätt sätt att "AGA-Diffa" kanske tongue
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763645

Senast redigerat av Pallle (24 februari 2009)

TMW-Performance Avstängd
24 februari 2009 · 914 Inlägg

Glöm inte att stänga huven ordentligt innan du åker ut på E4 wink Det gjorde en polare till mig med sim Lancia Delta... Han va lagom glad efteråt tongue

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
kolvas
24 februari 2009 · 4 001 Inlägg

Pallle skrev:
Inte mitt misstag, men jävligt roligt tyckte jag! 
Inte riktigt rätt sätt att "AGA-Diffa" kanske tongue
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763645

årets tråd kan det nog bli lollollol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
24 februari 2009 · 368 Inlägg

Jonnsard skrev:
Glöm inte att ta bort mobilen (särskilt inte om den är ca 30 minuter nysom min var..) från höger/vänster skena i motorrummet där motorhuven slår igen på sidorna...

tips: lägg den inte där i första steget;P lägg den i fickan eller på taket

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
LordLife
24 februari 2009 · 998 Inlägg

lägg inget ömtåligt på bagage luckan om den sluttar, tex en ömtålig present hmm

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
MoffeGreven
24 februari 2009 ·

Har just inte gjort nån tabbe, skrev mest i tråden bara för att hitta tillbaks till intressant läsning big_smile

Senast redigerat av MoffeGreven (24 februari 2009)

Boostrider Försöker iaf
24 februari 2009 · 1 998 Inlägg

Kolla att ni verkligen dragit alla skruv/muttrarar. Kom til bes å på vägen dit undra vi varför de klonka så under bilen. Väl inne så fick vi svar. Vi hade glömt att skruva åt muttrarna på kardanen till diffen tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 februari 2009 · 10 427 Inlägg

Boostrider skrev:
Kolla att ni verkligen dragit alla skruv/muttrarar. Kom til bes å på vägen dit undra vi varför de klonka så under bilen. Väl inne så fick vi svar. Vi hade glömt att skruva åt muttrarna på kardanen till diffen tongue

Mm var med om nåt liknande själv. Hade bytt bromsskivor bak på bilen och skulle
besikta nån vecka senare. Bromsvärdena blev lite ojämna bak, så besiktningsmannen
trodde att skivorna hade blivit skeva.. .. .. körde vidare och efter ett tag började det
klonka bakifrån när man bromsade.
Visade sig vara bromsoken bak som hade släppt (lönt att efterdra en stund efter första åtdragning!)
och glappade lite, var dock inte påväg att lossna eller så. Men illa nog! tongue

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Celica89
26 februari 2009 · 183 Inlägg

Inte direkt något som kostat eller tagit massa tid, men för ett par år sen praoade jag på en verkstad så bad chefen mig att cykla ner till mekonomen för att köpa lite grejer till en saab.
Gubben i kassan sneglade lite snett på mig när jag sa att jag ville ha en kardanaxel till en dieseldriven saab 900=)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang