Du vet att du är från Skåne när:

daaanyy
30 augusti 2008 · 670 Inlägg

Det bästa med att vara skåning är att hör alla dåliga skämt om skåningar....visar bara på avundsjuka  wink

Mvh Daaanyy
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
30 augusti 2008 · 651 Inlägg

Är från Helsingborg och tycker att skånskan är förbannat ful, men visst det finns värre..
Har filtrerat bort bonde-skånskan då jag är från "landet" från början, kom på för ett tag sen att det lät förjävligt, och vem vill låta förjävlig?

Dock brukar jag och en polare skoj-snacka danska med varann eftersom det låter så jevla roligt smile
Toppar nog min lista på fulaste språket i världen.

Ps. Men vet att man är från skåne när man säger "dåligast" och inte sämst

beta
30 augusti 2008 · 804 Inlägg

Siarnaq skrev:
Skåne är nästan som Sveriges blindtarm, ingen vet varför den finns och ingen vill ha den. lol

Skåne är sveriges hjärta, utan oss hade resten av sverige gått under. Det värsta för er är att det är sant. wink

MB350se S-klass =)
30 augusti 2008 · 295 Inlägg

daaanyy skrev:
Det bästa med att vara skåning är att hör alla dåliga skämt om skåningar....visar bara på avundsjuka  wink

Avundsjuka? nja... Men å andra sidan.. dom säger ju att norrland är norr om gävle.. va pinsamt för oss riktiga norrläningar som måste blanda oss in med dom...

BMW 328IA "beevern" (1997)
Jays Lite allt möjligt
30 augusti 2008 · 51 Inlägg

Ponuts skrev:
Köpt en ny grävskopa till nästa år å då hoppas jag skåne försvinner.

"Den danska kolonien Skåne, som på 1300-talet övertogs av Sverige lider fortfarande av spår från den danska tiden. Bl.a. kan nämnas att 67% av alla infödda skåningar kommunicerar med diverse läten som härhör från det danska språket.

Ett exempel på ett skånskt ord är "mög". Vad detta så kallade ord betyder vet ingen, då ingen ansträngt sig för att kunna kommunicera med skåningarna."

Vilka språk talar den resterande befolkningen på 33% då? tongue
Nä, men skåningarna försöker ju i alla fall spela hockey, kul att spöa dem under vinter halvåret smile
Så ett + till dem för det

patrik79
31 augusti 2008 · 782 Inlägg

Jag gjorde ett ganska stort misstag när jag och en annan kille hade varit i spanien med lastbil och prata massa skit om alla personer vi såg i varenda affär från tyskland-spanien och tillbaka och vi fortsatte även i skåne för vi tänkte att förstår inte vi dom så förstår säkert inte dom oss.

evilmaster
31 augusti 2008 · 385 Inlägg

All publicitet är bra publicitet. Heja skåne! smile

"När en flicka talar skånska"... (Texten i den låten säger allt)

Edit 1:
http://www.youtube.com/watch?v=WwOxEmHd2-I&fmt=18
Inte original-låten, men bra bildspel big_smile

Edit 2:


Utbildning från Sveriges Radio P3 tongue

Senast redigerat av evilmaster (31 augusti 2008)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
M@sken
31 augusti 2008 · 461 Inlägg

haha joddla e bäst! smile

Digital_Kicker
31 augusti 2008 · 3 721 Inlägg

Skåne är Sverige! Resten är Norrland

NJ_
31 augusti 2008 · 2 118 Inlägg

"The botten is nådd" - tror fan det om man bor i skåne, som min lärare sa tongue big_smile
Norrland = Sveriges hjärna
Skåne = Sveriges fotsvett

Till dig som sa att ni hade nära till billig öl och spirt, pöh!, vi far till finland big_smile

Du vet att du är från skåne när du inte kan säga "R"  smile wink

D.i.l.l.i.g.a.f
Big_JN
31 augusti 2008 · 2 126 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
Skåne är Sverige! Resten är Norrland

Nej för helvete säg inte så, jämför inte Skåne med Sverige på det viset!
Vem fan vill va svensk när man kan vara SKÅNSK

MilleN
31 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

.. När balle/ballar betyder skinka/skinkor och inte organet/kulorna som i resten av Sverige big_smile

.. När dom säger  "jag ska göra ve majj" när dom ska sminka sig.

.. När dom förstår Danska bättre än Norska!

// Svensk sambo till en Skåning big_smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
31 augusti 2008 · 6 170 Inlägg

MilleN skrev:
.. När balle/ballar betyder skinka/skinkor och inte organet/kulorna som i resten av Sverige big_smile

.. När dom säger  "jag ska göra ve majj" när dom ska sminka sig.

.. När dom förstår Danska bättre än Norska!

// Svensk sambo till en Skåning big_smile

Ang danska Vs. norska så stämmer det inte, danska = di snakkar som om di hadde pantofflagröd i käften samtidigt, Norska = fortfarande samma språk i stort men utan päregröden i halsen tongue

Norge FTW!


Och ja, jag bredde på med lite dialekt trots att ingen häromkring egentligen pratar på det viset. Det är bara korkade norrlänningar som tror att vi gör det wink   lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DusanMandick Random Hero
31 augusti 2008 · 4 047 Inlägg

skånska e inte en dialekt, de e ett läte, får ni skåningar nån operation när ni föds så ni pratar så där illa ? skåne borde höra till danmark igen, de va bättre förr!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
31 augusti 2008 · 651 Inlägg

DusanMandick skrev:
skånska e inte en dialekt, de e ett läte, får ni skåningar nån operation när ni föds så ni pratar så där illa ? skåne borde höra till danmark igen, de va bättre förr!

Men förr fanns det ju bara gama bilar wink

IceEyes Varningar: För många..
31 augusti 2008 · 2 552 Inlägg

Big_JN skrev:
Jag tror att alla ni "norrlänningar" e avundsjuka för att vi kan handla billig öl o sprit! smile
Ni tycker att skånskan låter illa men ni pratar ju halvfinska o det e ju bara låtsas ord eller e det bebisspråk? hehehe

Vi bränner egen sprit här uppe cool

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Big_JN
31 augusti 2008 · 2 126 Inlägg

IceEyes skrev:

Big_JN skrev:
Jag tror att alla ni "norrlänningar" e avundsjuka för att vi kan handla billig öl o sprit! smile
Ni tycker att skånskan låter illa men ni pratar ju halvfinska o det e ju bara låtsas ord eller e det bebisspråk? hehehe

Vi bränner egen sprit här uppe cool

Fan det gör vi med! Måste ju ha nåt att hälla i kaffet (givetvis skånerost ifrån ZOEGAs) lol

Senast redigerat av Big_JN (31 augusti 2008)

KimVsWorld Mästare
31 augusti 2008 · 2 947 Inlägg

_ZooN_ skrev:
Är från Helsingborg och tycker att skånskan är förbannat ful, men visst det finns värre..
Har filtrerat bort bonde-skånskan då jag är från "landet" från början, kom på för ett tag sen att det lät förjävligt, och vem vill låta förjävlig?

Dock brukar jag och en polare skoj-snacka danska med varann eftersom det låter så jevla roligt smile
Toppar nog min lista på fulaste språket i världen.

Ps. Men vet att man är från skåne när man säger "dåligast" och inte sämst

Det är la ändå tvärtom?

Big_JN skrev:

  big_smile

Såg dem igår, fyfan vad bra dem är!

Senast redigerat av KimVsWorld (31 augusti 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Texi Fundersam
31 augusti 2008 · 126 Inlägg

DusanMandick skrev:
skånska e inte en dialekt, de e ett läte, får ni skåningar nån operation när ni föds så ni pratar så där illa ? skåne borde höra till danmark igen, de va bättre förr!

pratar iaf inte fjollig stockholmska!! sen e ¨jag hellre dansk än tillhör fega sverige.

Girls don´t like boys, girls like cars and money!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang