3586
Sök

Troll

Ängelholm

Foruminlägg
Medlem sedan
12 februari 2008
Senaste besöket
10 april 2008
Bloggfunktionen på Garaget är inte längre aktiv, men alla tidigare inlägg finns kvar att läsa på respektive användares sida. Nya inlägg hänvisas till forumet.

Inköp

12 februari 2008
353
Köpte en begagnad VW Jetta från -88 i fredags. Blå. Mycket trevlig och mycket välvårdad. Bra skött både på insidan och utsidan. Någon liten skavank fanns kanske men inget att orda om. Har inte haft nån bil på en del år nu så det var roligt att få en igen. Var och köpte den nödvändiga rekvisitan man behöver till en bil (domkraft, bogserlina, reservdunk, osv) inne på Biltema i lördags.

Enda molnet på bilhimlen just nu är att jag upptäckte att det stod lite vatten på golvet, i mattan, bakom vänstra framsätet, i igår. Det torkas upp. Nu sitter jag och undrar var det kan komma i från... Dörr som läcker, nån läcka undertill, men allt ser fint ut där vid en ytlig besiktning, förra ägaren som tvättat med slang och glömt stänga ett fönster... Nåja. Det har torkat upp och jag lär se vid nästa regnväder om historien upprepar sig och det blir blött igen. I så fall får åtgärder vidtagas. Vi får se. Om någon mot förmodan läser detta och har ett tips så tar jag tacksamt emot det!

PS. Eftersom bilen är blå så döptes den till Betty Blue. När den sen blir ännu äldre så kommer den givetvis att kallas "Gamla Bettan"...



Sök