5792
Sök

åksjuka samt nervositet i en högerstyrd bil som passagerare i sverige

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Hej
åkte en sväng med polarns nya bil  . en Skyline, blev till en början intresserad av att skaffa en själv

MEN
jag kände mig nervös under färden , sittandet där jag är van att själv köra var enormt skumt
blev även illamående (åksjuk)  = obs färden var helt i normal tempo förutom en burnout:cool:
Fler som upplevt ? mötande trafiken kändes hel skum utan att själv hålla i ratten

ps: jag är en mkt bil intresserad ung man på närmare 30bast som ägt bla Viper och M3 . RS6audi mfl
så jag har inga problem med bilar så att säga wink i alla fall inte när dom är vänsterstyrda. Har även åkt med honom innan i andra bilar och självklart har jag inte upplevt något ovanligt alls , förutom nu med denna högerstyrda åk

nån med samma upplevelse?
hmm

MVH Beyond

Diktator
968 Inlägg
31 augusti 2008
anledningen till att man blir åksjuk är ju för man inte har kontroll och hjärnarn inte hänger med i svängar och kurvor och inbromsningar, därför man blir åksjuk om man sitter och läser och liknande för hjärnan blir fuckad... så om du skulle köra så skulle du nog inte bli åksjuk... om du villsäga vet vad du gör tongue vilket du värkar veta tongue

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Brandis skrev:
anledningen till att man blir åksjuk är ju för man inte har kontroll och hjärnarn inte hänger med i svängar och kurvor och inbromsningar, därför man blir åksjuk om man sitter och läser och liknande för hjärnan blir fuckad... så om du skulle köra så skulle du nog inte bli åksjuk... om du villsäga vet vad du gör tongue vilket du värkar veta tongue

som passagerare i en vanlig vänsterstyrd bil funkar det bra sitta som passagera , men dock inte med läsning , det blir jobbigt då oxå för hjärnan wink . det handlar om ovana tror jag ? , men som sagt jag tror inte jag skulle vänja mig vid det , upplevde det me sitta som passagera på fel sida som mkt obehagligt!

MVH Beyond

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 augusti 2008
beyond skrev:
som passagerare i en vanlig vänsterstyrd bil funkar det bra sitta som passagera , men dock inte med läsning , det blir jobbigt då oxå för hjärnan wink . det handlar om ovana tror jag ? , men som sagt jag tror inte jag skulle vänja mig vid det , upplevde det me sitta som passagera på fel sida som mkt obehagligt!

Troligtvis mest ovana. Det kanske tar en dag för hjärnan att justera sig till högerstyrt. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
beyond skrev:

Troligtvis mest ovana. Det kanske tar en dag för hjärnan att justera sig till högerstyrt. smile

ja du . om man ska åka med mera hmm  trist om det blir meetings mm . får väll hoppa i min egen bil och åka efter polarn big_smile

MVH Beyond

1 827 Inlägg
31 augusti 2008
Det är faktiskt jobbigare att åka med en högerstyrd bil än att köra den. Men det är inte speciellt svårt att vänja sig med att åka med heller.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Det är faktiskt jobbigare att åka med en högerstyrd bil än att köra den. Men det är inte speciellt svårt att vänja sig med att åka med heller.

har inte kört än
men det andra blev jag medveten om helt klart

MVH Beyond

782 Inlägg
31 augusti 2008
Det är inte så att din polare precis börjat köra högerstyrt och låg alldeles för nära mötande bilar för då förstår jag om du blir skraj.

333 Inlägg
31 augusti 2008
Tycker att det känns konstigt att åka med som passagerare i en högerstyrd bil. Man tittar upp i backspegeln hela tiden och förväntar sig att kunna se genom bakrutan smile
Men jag sitter ju inte där så himla ofta. Däremot köra högerstyrt känns precis som att köra vänsterstyrt för mig. Växlar mellan höger och vänsterstyrt hela tiden och jag tänker inte ens på det.

Det är bara den där rackarns blinkersspaken som fortfarande spökar i mitt huvud (byter plats med vindrutetorkarna på en högerstyrd). Men jag kanske slår på fel ca 2-3ggr per år och då är det oftast i min vänsterstyrda bil som detta händer konstigt nog.

9 108 Inlägg
1 september 2008
Det bästa med att åka som passagerare i högerstyrt är ju att fotfolket tror att det är jag som kör wink

Visst har det varit lite ovant att man har så mycket plats där ratten ska sitta egentligen men har aldrig åkt på åksjuka..

Avstängd
367 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Det bästa med att åka som passagerare i högerstyrt är ju att fotfolket tror att det är jag som kör wink

Visst har det varit lite ovant att man har så mycket plats där ratten ska sitta egentligen men har aldrig åkt på åksjuka..

haha

vad tror dom om man läser en tidning då? smile

MVH Beyond

9 108 Inlägg
1 september 2008
beyond skrev:
haha

Antagligen tänker dom först (beroende av kön) Vilken jäävla idiot, sedan önskar dom att dom antingen var jag (män) eller antingen att dom satt bredvid/på mig (tjejer) cool lol

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
1 september 2008
MilleN skrev:
beyond skrev:
haha

Antagligen tänker dom först (beroende av kön) Vilken jäävla idiot, sedan önskar dom att dom antingen var jag (män) eller antingen att dom satt bredvid/på mig (tjejer) cool lol

Dras inte tjejerna till dig i Omegan? wink

Allt för den där jävla hatten!

9 108 Inlägg
1 september 2008
THEBADGUY skrev:
Dras inte tjejerna till dig i Omegan? wink

Nej det var dåligt med det haha smile

Sök