3839
Sök

Videokonvertering till Nokia N95, Videokonverteringsprogram?

1 150 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Tjenare, Jo, när jag ska lägga in film på Min telefon, Nokia N95 8gig, då funkar allt som de ska i programmet man fick med telefonen som man har till att konvertera filmer.. Men först när jag har lagt in filmen på telefonen, konverterad och klar, och ska titta på den, då är de bara ljud som finns med, har prövat med flera filmer, nån gång har de även varit så att de vart skitkass bild på filmen.. Vad beror detta på? Finns de någon som har något tips, kanske på ett annat bra program??

Tacksam för svar, Hade gött Mvh S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

9 108 Inlägg
1 september 2008
Ett tips är att fixa Coreplayer annars, då kan du spela upp alla format i mobilen och slipper konvertera, även divx osv funkar. Sök runt lite på www.n95an.se så hittar du.

Har aldrig försökt konvertera själv så jag har inget annat svar tyvärr smile

(Flyttar till Offtopic då det är så långt från bilrelaterat man kan komma ungefär)

Svetsare
3 150 Inlägg
1 september 2008
Använder alltid själv tror det heter MP4 Converter typ......funkar alltid för mig

(Obs!  Jag har bara fört över musikvideo + låtar, inte hela filmer)
Senast redigerat av ZonaX (1 september 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

719 Inlägg
1 september 2008
Sök på MP4converter eller ta ett videoredigering program typ vegas video eller nåt sånt. Dra ner upplösningen lite bara så det inte tar sån stor plats och kör i .mp4 klart bäst på mobil ipod osv. på piratebay finns så kan du gå in på top1000 sen under video finns det handhållen så är dom redan i ett bra mp4 format.

live free, die young.

Sök