5631
Sök

är obes. projekt värt något?

plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
hej alla gorgare nu är det så här att jag har gått och tröttnat lite på min 740 som jag håller på att göra iordning och har lagt ut en jäkla massa pengar på men är det något värde att sälja den obes. och olackad och allt? kan man få ut en hyffsad slant ändå lr hur tror ni folk resonerar när den står som den gör? har ju köpt mig en s60 precis nu som jag är sugen på att göra iordning i vinter nu med lite grejer medans han ändå får förvaras under vintertiden. är det någon äns som är villig och köpa en ofärdig bil för en del pengar? vill gärna ha kommentarer och åsikter.

Mvh: Blomsterberg

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

16 197 Inlägg
1 september 2008
man brukar inte få så mycke för en bil som inte e lackad då de kostar en bra slant å lacka en bil.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
man brukar inte få så mycke för en bil som inte e lackad då de kostar en bra slant å lacka en bil.

jo tyvär är det så är räd för att man aldrig kommer få ut något speciellt för den om man säljer den nu men vet ju aldrig för har ju hur mycket grejer som helst liggandes till den

Medlem
www.pro-racing.se

812 Inlägg
1 september 2008
beror ju på vad som är gjort och om det är en gl lr turbo? de gör ju en stor skillnad pris mässigt

man lever bara en gång..

plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
beror ju på vad som är gjort och om det är en gl lr turbo? de gör ju en stor skillnad pris mässigt

det är en gl från början men det sitter nu en turbo motor i med 3tums system m.m alltså en nyrenoverad motor

Medlem
www.pro-racing.se

517 Inlägg
1 september 2008
Anledningen till att man som köpare letar sig till avstannade projekt och gör-det-själv-objekt är för att man kan spara en hygglig slant. Så räkna inte med att gå plus, var snarare glad om du ens får igen "byggkostnaden".

plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Ghost_Face skrev:
Anledningen till att man som köpare letar sig till avstannade projekt och gör-det-själv-objekt är för att man kan spara en hygglig slant. Så räkna inte med att gå plus, var snarare glad om du ens får igen "byggkostnaden".

det har jag inte räknat med men frågan är om man får ut hälften av pengarna man har lagt ut lr kommer man inte ens att få det?

Medlem
www.pro-racing.se

4 506 Inlägg
1 september 2008
Ghost_Face skrev:

Jo men med tanke på att lack kostar mer än va bilen är värd o lite till så är det värkligen
inte ngt + det heller.

Kan du andas kan du dö.

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
R_fused skrev:
Inte försöka sälja delarna löst då?

det går ju också göra men jäckligt synd igentligen när det är så pass jäkla fräsch som den är inte en rostfläck på hela bilen det är ju ändå en 88:a så. vill ju helst bli av med allt i så fall och inte ha massa delar liggandes.

Medlem
www.pro-racing.se

plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Ghost_Face skrev:

Jo men med tanke på att lack kostar mer än va bilen är värd o lite till så är det värkligen
inte ngt + det heller.

hm jag förstår inte redigt va du menar?

Medlem
www.pro-racing.se

812 Inlägg
1 september 2008
ioch med att de är en gl med turbo så kan du inte räkna med att få mkt. va glad om du får 3-4 tusen för du kan ju inte regga med motorn. slän i org snurran å sen lacka den hemma på parkeringen så den ser "okej" ut så får du betydigt mkt mer för den än som den står nu

man lever bara en gång..

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
1 september 2008
Jag bjuder 2 och ett halvt som den står;)

plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
ioch med att de är en gl med turbo så kan du inte räkna med att få mkt. va glad om du får 3-4 tusen för du kan ju inte regga med motorn. slän i org snurran å sen lacka den hemma på parkeringen så den ser "okej" ut så får du betydigt mkt mer för den än som den står nu

jo gå igenom besik gör den om jag byter sprut på den så ska den rulla igenom utan problem. en annan lack kan man göra som du säger iofs så att det ser hyffsat ut så kan man sälja den så och sedan sälja resten vid sidan av. men helst skulle man ju vilja bli av med "hela" projektet.

Medlem
www.pro-racing.se

plattsättare!
804 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Turbomatte skrev:

hehe det får du inte äns mina fälgar för ^^

Medlem
www.pro-racing.se

329 Inlägg
2 september 2008
Är det inte bättre att lägga ut en annons på blocket? wink

Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 september 2008
Blomsterberg skrev:
Turbomatte skrev:

hehe det får du inte äns mina fälgar för ^^

då bjuder jag 4-5 då wink

945 Inlägg
2 september 2008
Jag är ute efter en 740 turbo eller 16 ventilare, som det är lite att gära på.. är det den du har på din sida så är jag interiserrad. men bara om den är reggad med turbo motorn för jag har inte den orken och tiden att fixa så att den går igenom med den o.s.v. men ja ger inte hur mkt som helst:P max 8 Mer är dom inte värda när dom är obesiktigade och med taskig lack
Senast redigerat av Sickan_ (2 september 2008)

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

3 059 Inlägg
2 september 2008
Sen att det är en 740 så förvänta dig inga fantasisummor.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 618 Inlägg
2 september 2008
Skulle tro att det är ungefär lika lätt (svårt) som att sälja min ombyggda 142a big_smile men ska du få nå vettiga svar kanske det är bra att berätta hur mycket du kostat på & byggt på bilen?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sök