har konstaterat nu att det sitter original bränslepump så det är nog anledningen till att den inte går rent:P som tur e så har ja inte kört så mycket så tror ej det varit skadligt för motorn.
Så blir en walbro från redrum performance nästa vecka:)
Har även nu varit igång med svetsen och gjort klart båda bakskärmarna och monterat på kjolpaketet. Tröskel låda och bärande balk på vänstersida som ska rostlagas. Sen lite småfix såklart sen hade ja tänkt tests och besiktiga skiten. Återstår och se hur det går. Inte precis så jag förväntar mig något blankt papper:Phehe
Har nu hänt en del saker med bilen. Bilderna förklara det mesta:) Bla adapter till oljefiltret för att sätta på oljekylaren där även temp och tryck givare sitter. Walbro 255L pump från Creatix. Redrum där jag först tänkt köpa pumpen strulade och måste säga att det var allmänt dåligt kundmottagande av de som jobbade där. Fick känslan av att dom var lite smått oseriösa. Men jag kan ha fel. Intrycket jag fick i alla fall.
[/u
ny lackerade ventil kåpor
spacklad och nästan färdig för lack
Walbro bränslepump installerad(original som syns på bilden)
lite kabeldragning till givarna, Oljetryck och oljetemp
Lite annorlunda montering av oljekylaren kanske men får duga
Måste hålla med daniel på det... fet ic i mitten och sen oljekyl på andra sidan?
Edit: praktiserade på RR och kundservicen när jag va där va riktigt bra.. men sen o andra sidan fanns det saker där jag inte tyckte om.. men det går jag inte in på ^^
Ser sjyst ut! tråkigt att redrum gav dig det intrycket hur som helst var de bara trevlig mot mig men hade lång levaranstid (köpte via en gruppbeställning) huvudsaken är ju att oljekylaren får luft å det får den ju där
Har nu idag kopplat in olje temp/tryck och allt verkar funka men tycker det verkar vara på tok för högt oljetryck?! vet faktiskt inte vad det ska ligga på men känns som att det ligger för högt. Ca 50-55 på tomgång och upp till 80 vid gaspådrag(torrgas). Finns det även någon som har ett schema för säkringspanelen på förarsidan?
Sökte lite snabbt på 200sx.nu och hittade: Manualen för s13 säger: På tomgång och under arbetstemp ska det ligga på: 3000rpm = 3.53-4.12 BAR eller 51-60 PSI
Så är väll inte helt tokigt med tankte på att din oljetemp har liten bit kvar till arbetstemp och så ska man tänka på att dom där "styling mätarna" inte är några precisions instrument.
ser bra ut o angående redrum så hade jag praktik där, fick med den känslan fast håkan e grym Gillade inte riktigt det, ger mer för JRM RACING www.jrm-racing.se lr Creatix samt KundoZ
Avgasbygget är nu klart men har dock inga bilder för tillfället.....
Har nu börjat med turbodelen
Ändrade planer så nu blir det topp monterat agg(XS Power grenrör) med separat WG:) ska nog bli fint:) Har dessutom fått ett rätt bra erbjudande på en T3/T4 turbo. Någon som kan yttra sig om skillnaden mellan min som är ett A/R 60 hus och enligt förra ägaren en t28bb. Men de vet ja inte om man kan lita på.