3631
Sök

200sx s13 Army "paint", JE kolvar K1 stakar, bilder sidan 4!!!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
12 oktober 2008
#41
David89 skrev:
Perss0n skrev:
walbro 255 pump... ska tydligen palla för 500hp. Enkel att installera också, har btw lika kjolpacket smile beninpumpen finns på Creatix.se

Tack så mycket! ska kolla upp de. Gott med kjol paketet. Ser bra ut och hoppas att mitt kommer bli lika snyggt:)

finns också på redrum-performance i malmö
Senast redigerat av maximus (12 oktober 2008)


435 Inlägg
12 oktober 2008
#42
maximus skrev:
David89 skrev:
Perss0n skrev:
walbro 255 pump... ska tydligen palla för 500hp. Enkel att installera också, har btw lika kjolpacket smile beninpumpen finns på Creatix.se

Tack så mycket! ska kolla upp de. Gott med kjol paketet. Ser bra ut och hoppas att mitt kommer bli lika snyggt:)

finns också på redrum-performance i malmö

haha det är sant, köpte faktiskt min därifrån smile

No risk, No reward

96 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
#43
Perss0n skrev:
maximus skrev:
David89 skrev:
Tack så mycket! ska kolla upp de. Gott med kjol paketet. Ser bra ut och hoppas att mitt kommer bli lika snyggt:)

finns också på redrum-performance i malmö

haha det är sant, köpte faktiskt min därifrån smile

Ska genast kolla upp priser på de. Verkar dock inte finnas på hemsidan men får väl ta kontakt med honom:)

Tack för hjälpen!




Kommentera gärna bilen!! positivt/negativt osv och förslag på att göra bilen bättre är alltid välkomna:)
Senast redigerat av David89 (12 oktober 2008)


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
12 oktober 2008
#44
David89 skrev:
Perss0n skrev:
maximus skrev:

finns också på redrum-performance i malmö

haha det är sant, köpte faktiskt min därifrån smile

Ska genast kolla upp priser på de. Verkar dock inte finnas på hemsidan men får väl ta kontakt med honom:)

Tack för hjälpen!




Kommentera gärna bilen!! positivt/negativt osv och förslag på att göra bilen bättre är alltid välkomna:)

http://rr-p.se/webshop/index.php?main_p … =1398_1413


1 237 Inlägg
12 oktober 2008
#45
nice med shortshift! på vilket sätt blev det bättre? tycker det känns rätt "hackigt" att växla med orginallåda..

96 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
#46
liquisole skrev:
nice med shortshift! på vilket sätt blev det bättre? tycker det känns rätt "hackigt" att växla med orginallåda..

Lådan kändes mycket tajtare och mer distinkt.  Mer direkta lägen och sen självklart så blev lägena kortare. Definitivt värt pengarna!smile


96 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#47
har konstaterat nu att det sitter original bränslepump så det är nog anledningen till att den inte går rent:P som tur e så har ja inte kört så mycket så tror ej det varit skadligt för motorn.

Så blir en walbro från redrum performance nästa vecka:)


Har även nu varit igång med svetsen och gjort klart båda bakskärmarna och monterat på kjolpaketet.
Tröskel låda och bärande balk på vänstersida som ska rostlagas. Sen lite småfix såklart sen hade ja tänkt tests och besiktiga skiten. Återstår och se hur det går. Inte precis så jag förväntar mig något blankt papper:Phehe


435 Inlägg
96 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#49
Bilder och ny update kommer imorgon. Kanske även får ett litet paket imorgon med lite smågodis:P får se.....
Senast redigerat av David89 (15 oktober 2008)


96 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
#50
Har nu hänt en del saker med bilen. Bilderna förklara det mesta:) Bla adapter till oljefiltret för att sätta på oljekylaren där även temp och tryck givare sitter. Walbro 255L pump från Creatix. Redrum där jag först tänkt köpa pumpen strulade och måste säga att det var allmänt dåligt kundmottagande av de som jobbade där. Fick känslan av att dom var lite smått oseriösa. Men jag kan ha fel. Intrycket jag fick i alla fall.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495704_x3v614.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495706_o9koav.jpg[/u



https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495719_l2ykem.jpg
ny lackerade ventil kåpor

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495738_8uizgu.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495730_h91ary.jpg
spacklad och nästan färdig för lack



https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495735_qj8zq3.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495743_8ct4yb.jpg
Walbro bränslepump installerad(original som syns på bilden)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495768_6swr35.jpg
lite kabeldragning till givarna, Oljetryck och oljetemp



https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/495782_toft1l.jpg
Lite annorlunda montering av oljekylaren kanske men får duga

Nästa update blir förmodligen avgasbygge.........


terazzi
4 november 2008
#52
Måste hålla med daniel på det... fet ic i mitten och sen oljekyl på andra sidan? smile

Edit: praktiserade på RR och kundservicen när jag va där va riktigt bra.. men sen o andra sidan fanns det saker där jag inte tyckte om.. men det går jag inte in på ^^
Senast redigerat av terazzi (4 november 2008)

435 Inlägg
4 november 2008
#53
Ser sjyst ut! tråkigt att redrum gav dig det intrycket sad hur som helst var de bara trevlig mot mig men hade lång levaranstid (köpte via en gruppbeställning) huvudsaken är ju att oljekylaren får luft å det får den ju där smile

No risk, No reward

96 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
#54
IC:n som sitter framför kylaren räcker gott och väl. Lätt och flytta oljekylen om jag skulle ångra mig men som det ser ut nu så funkar detta bra:)


96 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#55
Har nu idag kopplat in olje temp/tryck och allt verkar funka men tycker det verkar vara på tok för högt oljetryck?! vet faktiskt inte vad det ska ligga på men känns som att det ligger för högt. Ca 50-55 på tomgång och upp till 80 vid gaspådrag(torrgas).
Finns det även någon som har ett schema för säkringspanelen på förarsidan?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/498283_s1rq47.jpg
Skitigt och bara som hastigast ditsatt!
Senast redigerat av David89 (8 november 2008)


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
9 november 2008
#56
Sökte lite snabbt på 200sx.nu och hittade:
Manualen för s13 säger:
På tomgång och under arbetstemp ska det ligga på:
3000rpm = 3.53-4.12 BAR eller 51-60 PSI

Så är väll inte helt tokigt med tankte på att din oljetemp har liten bit kvar till arbetstemp och så ska man tänka på att dom där "styling mätarna" inte är några precisions instrument.

- Time Attack -

96 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#57
att ja inte tänkte på de själv att kolla på de forumet:Phehe men tack i alla fall! Ja okej då är det nog inte så tokigt ändå


Kommentera gärna och säg vad ni tycker och ge råd på vad som kan göras bättre osv


96 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#58
Nu har ja verkligen legat på latsidan någon månad med mitt s13 projekt. Men en liiten uptdate nu iaf:)

Påbörjat avgasbygge

Frontpipen, 3" hela vägen....



https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/523998_ayyo85.jpg
Detta får duga, inte jättebra flöde kanske i skarven men får duga


terazzi
19 december 2008
#59
ser bra ut big_smile
o angående redrum så hade jag praktik där, fick med den känslan fast håkan e grym smile
Gillade inte riktigt det, ger mer för JRM RACING www.jrm-racing.se lr Creatix samt KundoZ smile

96 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#60
Avgasbygget är nu klart men har dock inga bilder för tillfället.....

Har nu börjat med turbodelen

Ändrade planer så nu blir det topp monterat agg(XS Power grenrör) med separat WG:) ska nog bli fint:)
Har dessutom fått ett rätt bra erbjudande på en T3/T4 turbo. Någon som kan yttra sig om skillnaden mellan min som är ett A/R 60 hus och enligt förra ägaren en t28bb. Men de vet ja inte om man kan lita på.

lite bilder....



https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/559167_3es0u0.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/archive/77570/559179_4w73n8.jpg



Sök