1 september 2008
Trådstartare
Tjenare!
Jo det är så att jag har köpt en Audi A3 och tänkte byta huvudenheten idag. Vid köpet satt det en Pioneer-spelare i (alltså inte Audi-original). Jag fick åka och köpa en "förlängning" som vände på ström och tänding (tror jag det var) eftersom stereon som satt i hade nån konstig kontakt som min stereo inte har. Sen när jag satte i kontakten så "surrade" stereon och spottade ur skivan, precis som det brukar göra när jag stoppa i ny stereo. Så jag satte i stereon och vred på tändningen, men till min förvåning så hände ingenting. Stereon startar inte alls. Inte ett blinkande, inget sprak i nån högtalare, ingenting.
Så jag rev ur stereon igen, drog ur kontakten och kände om det var glapp i någon kabel men det verkade sitta bra. Satte i kontakten i stereon igen och den "surrar igång". Vrider på tändningen, men stereon startar inte.
Någon som vet vad som kan vara knas?
Edit: Tilläggas kan att jag var iväg hos en polare och stereon fungerade hur fint som helst i hans bil.
Senast redigerat av rickylicious (1 september 2008)