6259
Sök

Billjud och dess konsekvenser? (Hörselskador m.m..)

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#1
Tjenixen alla ljud tokiga bröder här inne!wink

Jag tänkte bara ställa en fråga ang hörselskador m.m.. är det någon här inne som drappats av någon värre hörselskada? Typ att ni får ont i örat/öronen när ni lyssnar på musik? Lågt som högt.

just nu sitter jag med ett känsligt högeröra, som börjar värka vid musikspelning, har dock bara lirat med hemma anläggningen. Då ljud och framför allt bas har varit mitt stora intresse sedan jag var 10 år gammal så vore det trist att avsluta sitt drömprojekt innan man ens hunnit starta..

Behöver inte vara hörselskada då det känns som ett litet tryck, typ "lock" fast i lite värre form. Kanske början på en öroninflamation?  Vore lite trist med känsligt öra nu innan man ens hunnit installera RE- XXX 18" basen roll

Har ni haft värk i öron efter demo-spelningar som sedan gått över efter ett par dagar?


Svara gärna på frågan/frågorna, eller berätta om er själva!


Med vänlig hälsn!
Dawe!
Senast redigerat av Dawe_A (2 september 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

375 Inlägg
2 september 2008
#2
Min mamma är hörselskada och har mindre än 10% kvar av sin hörsel..
Mamma har mkt svårt att lyssna på sånt som dunkar och om dte är mkt skrikigt..
Är de för lågt så hör hon inte, är det för högt hör hon egentligen inte heller utan bara att det är något ljud, men inte vad det är eller va dem sjunger..

Hoppas det blir bra för din del smile


Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#3
Emelie_244 skrev:
Min mamma är hörselskada och har mindre än 10% kvar av sin hörsel..
Mamma har mkt svårt att lyssna på sånt som dunkar och om dte är mkt skrikigt..
Är de för lågt så hör hon inte, är det för högt hör hon egentligen inte heller utan bara att det är något ljud, men inte vad det är eller va dem sjunger..

Hoppas det blir bra för din del smile

okej , tråkigt att höra! Med svårt, menar du att det värker i hennes öron? Jag hör för övrigt bra.

är det fler som har något att dela med sig med:)?

MVH
Senast redigerat av Dawe_A (2 september 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

669 Inlägg
3 september 2008
#4
jag hör förbannat dovt dåligt me mitt högra öra....jag har gått på undersökningar osv men dom hittar inget...
jag vet ju själv...tänker på det hela tiden ....hör typ diskant å allt på vänster öra.....men på höger hör ja bara bas(dovt som fan) inge klang! eller nått... skit äcklig känsla...gått över 2 år ingen förbättring..
Senast redigerat av snipercat (3 september 2008)


Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#5
snipercat skrev:
jag hör förbannat dovt dåligt me mitt högra öra....jag har gått på undersökningar osv men dom hittar inget...
jag vet ju själv...tänker på det hela tiden ....hör typ diskant å allt på vänster öra.....men på höger hör ja bara bas(dovt som fan) inge klang! eller nått... skit äcklig känsla...gått över 2 år ingen förbättring..

Har precis samma problem som du, på mitt högeröra.. hör mycket dovare på det än på vänster.(har varit så i många år)  Märkte nu att jag får ont i höger örat även om jag spelar musik i vänster öra.. Skumt
Senast redigerat av Dawe_A (3 september 2008)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com


Sök