Nu sitter jag på skolan och funderar på att sätta turbo på bmw'n "yeey:D" men då undrar jag hur högt turbo tryck ska man ha? och om det ska vara en högtrycks turbo eller en låg. hehe jag ska ladda upp bilder på den sen är riktig nice hehe men men jag är tacksam för inlägg
Om du inte ska byta kolvar packningar m.m alltså renovera motorn innan, skulle jag hålla mig under 0.5 gränsen, men riskerar ras även där om du inte har en lågmilare...
Billigaste snik i längden måste väl ändå bli nya ram och vevlager kamremmen en liten service alltså. Sen svarva kolvarna lite. Mls packning och arp bult. Egenbyggt grenrör, 535ans lmm och spridare.
Då har du en "billig" snik som lär hålla mycke längre än å inte "öppna" motorn. Du kan då säkert köra upp mot 0,8bar kanske mer beroende på hur mycket bränsle du tillför. Och vill du trimma mer så behöver du ju inte göra allt för mycket mer än att byta turbo å sprut.
Ska du ha en driftsäker kärra så får du göra det seriöst. Men ladda inte på för mycket, för då kan det gå åt helvete Hur långt har din motor gått? Hur mycket har du tänkt lägga ut?
den har gått 21 tusen och den går bra som faan det är ju ett plus drar lös på 2an utan att koppla hehe "på grus:D"
om du vill att det ska hålla i några år med turbo bygge så är det bara plocka ner motorn och börja bygga 110% seriöst dock inte ens säkert det håller heller
den har gått 21 tusen och den går bra som faan det är ju ett plus drar lös på 2an utan att koppla hehe "på grus:D"
om du vill att det ska hålla i några år med turbo bygge så är det bara plocka ner motorn och börja bygga 110% seriöst dock inte ens säkert det håller heller
haha 2an på grus ^^ min tar 3an på torr asfalt
haha 3'an vad menar du med seriöst? javet 2 på grus men jag har inte körkort än så jag har bara kört på en grus gård men den drar säkert lös på asfalten på 2'an
Han menar precis det han säger Plocka ner motorn, byta ut lager, kolvringar m.m. Svarva kolvarna osv. För det är då med störst säkerhet att det kommer hålla någorlunda. 21 tusen mil är trots allt en del, så lite nya delar skadar inte