Öka Bränsleförbrukning och få starkare bil utan trimm?

Jepson75
6 september 2008 · 13 Inlägg

Hmmmm.....du sitter inte o tittar på den momentana bränsleförbrukningen?! Dvs det bilen drar just för stunden?! DÅ kan jag köpa 2,5l/milen, körde en Dodge Durango för ett tag sen, vid kickdown visade den ju 9,9l/milen :-D

Helvete_racing Arg Snickare
6 september 2008 · 875 Inlägg

jag antar att du sitter och kollar på färddatorn när du sitter o gasar på. våran förra audi a6 2,7 BT drog 5,5L milen vid full pådrag. och då var den trimmad. klart en bil drar ju sjukt mycket mer bensin än när man bara liggre o puttrar på 5-6 växel.  så 2-3 liter milen med full gas. vilket jag tror du aldrig kan hålla i en mil. men iaf. så är det nog en rätt så normal siffra.

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

a exakt jag tittar på färddatorn plus känner man ju att bensien försvinner snabbt måste tanka jävligt ofta

Jepson75
6 september 2008 · 13 Inlägg

Ok, men då har jag ett tips: Tanka fullt, nollställ trippmätaren, o räkna ut genomsnittsförbrukningen nästa gång du tankar, så har du ett ganska exakt värde! Dvs antal liter delat med körsträckan!!

Bensinen tar för övrigt alltid slut för snabbt :-D

Senast redigerat av Jepson75 (6 september 2008)

GripenT16
6 september 2008 · 403 Inlägg

lås den här jävla tråden, det leder ju ingenstans!

Rushman Evolution Garage
6 september 2008 · 1 299 Inlägg

hahaha... herregud o_O

Sky´s the limit...
LazerHawke
6 september 2008 · 1 268 Inlägg

camaro67 skrev:
Va? Blev den starkare och snålare med chipet? Är de det du menar? Chipen tar bort säkerhetsmarginalerna när de gäller bränslet och alltså blir de snålare big_smile

vilka säkerhetsmarginaler ang bränslet?

Sharky
6 september 2008 · 10 287 Inlägg

Jag håller med.

Tråd låst.

Göran
Moderator

GripenT16 skrev:
lås den här jävla tråden, det leder ju ingenstans!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang