Volvo glidaren skrev:
Jag skulle aldrig låna så mycket pengar och köpa en bil för en bil äter bara upp alla pengar för den måste tankas och försäkras och skattas och lagas och även fast man köper en bil för 100000 kr så är det inte säkert att bilen måste sörvas mindre .
Jag hade hade sparat pengarna som jag har över varje månad och köpt kontant i stället utan att ge masser med pengar till banken varje månad utan dom pengarna man betalar i ränta kan man ha roligare för.
Se bara på mig jag har ny tvätt maskin , torktummlare , nytt playstation 3 köpt i augusti 2008, diskmaskin, två stycken tv en 40 tums LCD i sovrummet och en 42 tums plasma tv i vardagsrumet och allt detta köpt under ett halv år och i slutet av September byter jag ut min bärbara dator och bygger mig en Ny HTPC för 12000 kr och allt detta får mig att trivas riktigt bra för vem kan slänga ut så mycket pengar jo jag har en billig bil den drar 0.7 milen även fast jag gasar ordentligt och det gör man ju med 140 Hk under huven och allt den kostar enbart 1500 kr i månaden :-) Då har man mycket pengar över till annat och sa jag det att jag köpte en ny soffa för 8 månader sedan ?? Kostade 21000 kr :-)
Varför köpa en bil då för 100000 kr som äter upp pengarna i stället , roligare att kunna köpa vad man vill varje månad för att man lever snålt inte har en bil som kostar halva lönen :-)
Jag var bara tvungen att skriva av mig lite :-)
jag har 50" i sovrummet, 50" tv-rummet, 90" duk och sony full-hd projektor i biorummet, suround i alla rum tom köket.
sonen har 32" full-hd och ps3 i sitt rum, han har en helt ny ktm cross , jag har en stor riktig pool och en stor altan, villa, nytt kök , nya möbler, elstyrd säng , jag har en fet båt och massa mer saker
har tre klockor som var och en kostar mycket mer än din bil .....
kolla vilka bilar jag brukar åka och vad jag åker nu , bmw:n jag har kosta över 700 000kr ny och hondan kostar 240 000.. har även en gammal bmw 320 och en v70tdi
sen har jag under 500 000kr i lån...
nu var ju inte denna tråden till för att vi skall berätta vad vi har men när en sån jävla mupp sitter och skryter så måste man fan hugga tillbax....
tro inte att du är nått bara för du har prylar , alla kan skaffa sig det... allt handlar om att hitta sin grej i livet och satsa.... kan tex vara vanligt jobb och mycket övertid osv..