Tjena, är så att man har fått ett nytt baselement en 12" av min farbror för han inte ska ha den. Så jag tänkte att man kanske kunde bygga en ny låda med mina 10" sen ha 12an mellan dom i samma låda. Så låter det bra med basar så eller låter det skit?
Basarna är då: GAS 10" Pyramid 12"
Har försökt att leta efter liknande trådar men inte hitta nån bra, så om det finns får ni gärna länka det
jag körde med 2 12er å 1 10 i varsina lådor dvs, å de gick hur bra som helst, bara man har 1 steg på varje. så man kan ställa in 10an för sig å 12erna för sig
jag körde med 2 12er å 1 10 i varsina lådor dvs, å de gick hur bra som helst, bara man har 1 steg på varje. så man kan ställa in 10an för sig å 12erna för sig
Okej, farsan sa att det skulle vara bäst om jag skaffa så 12an satt en egen låda sen ett eget slutsteg till den. Så då blire åå bygga en låda till 12an.
BTW när ändå har det här öppe, hur många liter ska man ha på en låda till en 12a? Tacksam för svar! =
Inte att rekomendera att blanda olika basar, även om man har olika steg. Ska man göra detta så krävs det erfarenhet för att få det bra. Men det går att göra, men det är kanske inte att föredra.. jensclaudiuss har olika basar i sin bil, MEN han vet vad han håller på med samt att han har en 10" fram och 2x12" bak. Vet dock inte om han kör dem samtidigt..? Har själv 10" och 12" bak, men dessa används inte på samma gång.
Inte att rekomendera att blanda olika basar, även om man har olika steg. Ska man göra detta så krävs det erfarenhet för att få det bra. Men det går att göra, men det är kanske inte att föredra.. jensclaudiuss har olika basar i sin bil, MEN han vet vad han håller på med samt att han har en 10" fram och 2x12" bak. Vet dock inte om han kör dem samtidigt..? Har själv 10" och 12" bak, men dessa används inte på samma gång.
Aja det kanske blir lika bra att köpa en helt ny låda om jag vill ha ännu mer bas i bilen? Efter det lilla man nu hört så låter det som det bästa alternativet
Ja jag kan säga det att vill du ha mera bas eller trycka i bilen så är lösningen inte flera basar. Att skaffa sig tex. en 12" av bättre kvalité samt ett rejält kvalitéts steg gör mycke. Självklart får man inte glömma att se över strömen i bilen, alltså generator,batteri,jordpunkt och kablar.
Ja jag kan säga det att vill du ha mera bas eller trycka i bilen så är lösningen inte flera basar. Att skaffa sig tex. en 12" av bättre kvalité samt ett rejält kvalitéts steg gör mycke. Självklart får man inte glömma att se över strömen i bilen, alltså generator,batteri,jordpunkt och kablar.
Jo det är trycket jag vill ha Men jag får se hur mkt som rullar in på kontot när sista sommarlönen kommer så blire nog nya saker då.
Nått som rekommenderas om man vill ha mycket tryck?