6356
Sök

Bygga baslåda 2st 10" och 1st 12"??

1 270 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#1
Tjena, är så att man har fått ett nytt baselement en 12" av min farbror för han inte ska ha den. Så jag tänkte att man kanske kunde bygga en ny låda med mina 10" sen ha 12an mellan dom i samma låda.
Så låter det bra med basar så eller låter det skit?

Basarna är då: GAS 10"
                       Pyramid 12" 

Har försökt att leta efter liknande trådar men inte hitta nån bra, så om det finns får ni gärna länka det smile

MVH// Johan.


5 852 Inlägg
6 september 2008
#2
Låter inte som nån bra idé utan satsa på att bygga en låda till dina 2 st gas basar. Sen kör ett vettigt steg på dem så blir det bättre än att blanda

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 270 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#3
tujbo skrev:
Låter inte som nån bra idé utan satsa på att bygga en låda till dina 2 st gas basar. Sen kör ett vettigt steg på dem så blir det bättre än att blanda

Okej, nja 10orna sitter redan i en låda. Men hade bara en tanke om att göra en ny med 12an oxå tongue


Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
6 september 2008
#4
jag körde med 2 12er å 1 10 i varsina lådor dvs, å de gick hur bra som helst, bara man har 1 steg på varje. så man kan ställa in 10an för sig å 12erna för sig


1 270 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#5
BBAD skrev:
jag körde med 2 12er å 1 10 i varsina lådor dvs, å de gick hur bra som helst, bara man har 1 steg på varje. så man kan ställa in 10an för sig å 12erna för sig

Okej, farsan sa att det skulle vara bäst om jag skaffa så 12an satt en egen låda sen ett eget slutsteg till den. Så då blire åå bygga en låda till 12an.

BTW när ändå har det här öppe, hur många liter ska man ha på en låda till en 12a?  Tacksam för svar! =

Mvh// Johan.


Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
6 september 2008
#6
Jag har hört att om man har olika basar så tar de ut varandra, men det är bara vad har hört...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

1 270 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#7
Ubbe83 skrev:
Jag har hört att om man har olika basar så tar de ut varandra, men det är bara vad har hört...

Är det så också även om man driver dom på olika slutsteg, eller tänker jag fel nu?


6 851 Inlägg
6 september 2008
#8
Inte att rekomendera att blanda olika basar, även om man har olika steg. Ska man göra detta så krävs det erfarenhet för att få det bra.
Men det går att göra, men det är kanske inte att föredra..
jensclaudiuss har olika basar i sin bil, MEN han vet vad han håller på med samt att han har en 10" fram och 2x12" bak.
Vet dock inte om han kör dem samtidigt..?
Har själv 10" och 12" bak, men dessa används inte på samma gång.


1 270 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#9
TT-Avant skrev:
Inte att rekomendera att blanda olika basar, även om man har olika steg. Ska man göra detta så krävs det erfarenhet för att få det bra.
Men det går att göra, men det är kanske inte att föredra..
jensclaudiuss har olika basar i sin bil, MEN han vet vad han håller på med samt att han har en 10" fram och 2x12" bak.
Vet dock inte om han kör dem samtidigt..?
Har själv 10" och 12" bak, men dessa används inte på samma gång.

Aja det kanske blir lika bra att köpa en helt ny låda om jag vill ha ännu mer bas i bilen?
Efter det lilla man nu hört så låter det som det bästa alternativet smile


6 851 Inlägg
6 september 2008
#10
Ja jag kan säga det att vill du ha mera bas eller trycka i bilen så är lösningen inte flera basar. Att skaffa sig tex. en 12" av bättre kvalité samt ett rejält kvalitéts steg gör mycke.
Självklart får man inte glömma att se över strömen i bilen, alltså generator,batteri,jordpunkt  och kablar.


1 270 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#11
TT-Avant skrev:
Ja jag kan säga det att vill du ha mera bas eller trycka i bilen så är lösningen inte flera basar. Att skaffa sig tex. en 12" av bättre kvalité samt ett rejält kvalitéts steg gör mycke.
Självklart får man inte glömma att se över strömen i bilen, alltså generator,batteri,jordpunkt  och kablar.

Jo det är trycket jag vill ha smile Men jag får se hur mkt som rullar in på kontot när sista sommarlönen kommer tongue  så blire nog nya saker då.

Nått som rekommenderas om man vill ha mycket tryck?


5 852 Inlägg
6 september 2008
#12
RE Audio och US Amps smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 270 Inlägg
6 september 2008
Trådstartare
#13
tujbo skrev:
RE Audio och US Amps smile

Okej får tacka så mkt smile ska se om man hittar nåra tongue hehe



Sök