2389
Sök

Koni, bra eller dåligt?

2 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Funderar på att köpa konidämpare. Finns det någon som har erfarenhet av koni? finns det något bättre alternativ som ligger i den prisklassen?

tacksam för svar!

Mvh Oskar

1 453 Inlägg
13 februari 2006
Har Koni Gul på min bil, fungerar utmärkt! Har hört att man ska välja annat fabrikat till framvagnen eftersom Koni är lite för hårda/stumma. Kan det stämma?

4 824 Inlägg
13 februari 2006
Jag har också Gula ställbara Koni med H&R fjädrar och den ligger jävligt gött på vägen så jag kan verkligen rekomenderar dom.
sveddan ->var har du hört det? för jag kör med mina på det hårdaste runt om och jag har inte märkt något, visst det är hårt och så speciellt om man som jag har 19" men det vet man ju om när man ställer dom så.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

12 086 Inlägg
13 februari 2006
Koni är ett stort känt kvalitetsmärke. Ang hårdheten finns de nog olika varianter. De gula kan man ju ställa så de borde inte va problemet.

1 453 Inlägg
13 februari 2006
Christian S skrev:
Jag har också Gula ställbara Koni med H&R fjädrar och den ligger jävligt gött på vägen så jag kan verkligen rekomenderar dom.
sveddan ->var har du hört det? för jag kör med mina på det hårdaste runt om och jag har inte märkt något, visst det är hårt och så speciellt om man som jag har 19" men det vet man ju om när man ställer dom så.

Allright!

Snickar guru
278 Inlägg
13 februari 2006
skulle satsat på bilstein istället med hr fjädrar.. smile

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

321 Inlägg
13 februari 2006
sveddan skrev:
Har Koni Gul på min bil, fungerar utmärkt! Har hört att man ska välja annat fabrikat till framvagnen eftersom Koni är lite för hårda/stumma. Kan det stämma?

Kan ju optimeras lite som man själv känner för... ja kör koni och H&R, tycker det e kalas, men saknar dock lite vassare bussningar å kanske ett subframe innan ja e helt nöjd... men koni för mej e kvalité...

/ Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!

10 Inlägg
16 februari 2006
Klart att det finns bättre än Koni men då kostar det där efter tex Öhlin kostar 19000:- bara för enklaste och till framvagnen.

Jag kör gula och är jätte nöjd funkar, för det jag använder bilen till.

Mvh D

För mycket 240 med vingar tack och hej

62 Inlägg
20 februari 2006
Om du har en tyngre bil så ska du absolut välja KONI!

Administratör
11 962 Inlägg
20 februari 2006
Har gula koni (ställbara alltså). Jag är nöjd iaf, men jag har inte provat annat heller än dessa och original.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 833 Inlägg
20 februari 2006
Hade Gula på min 850, det var kanon.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Satans Kung
467 Inlägg
20 februari 2006
Kör med Gula Koni hur bra som helst..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

9 Inlägg
28 maj 2006
Ja, Vad ligger dom på pris och var kan man köpa dom billig? Tack!

Satans Kung
467 Inlägg
28 maj 2006
www.koni.se

Kan inte bli mycket enklare!

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

Evolution
1 627 Inlägg
28 maj 2006
jag har gula koni bak och röda fram

Fäll ner pungen och landa

5 Inlägg
29 maj 2006
Men hur stort är inställnings spektrat på koni?
Hur mjukt kan du få dem och hur hårt kan du få dem?

Jag ska först och färmst köra på väg inte bana.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
29 maj 2006
JoggaNr1 skrev:
Om du har en tyngre bil så ska du absolut välja KONI!

om man har en lättare bil då? är bilstein bättre då?

man lever bara en gång så lev väl!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
29 maj 2006
någon som vet vad skillnaden mellan gula och röda koni får gärna yttra sig!

man lever bara en gång så lev väl!

4 824 Inlägg
30 maj 2006
Om du hade kollat på deras hemsida så hade sett att det står där (länken finns längst upp på denna sidan), där finns följande att läsa:

Street Special (röda)
KONI Special är anpassade för förare som vill förbättra sin bils vägegenskaper - ökad komfort och väghållning kombinerat med högre säkerhet.
De finns till nästan alla bilmodeller. Varje stötdämpare är anpassad för respektive bilmodell. Därför är alltid KONI Special det bästa valet vid utbyte av gamla stötdämpare såväl som vid byte för att att förbättra bilens egenskaper.

Street Sport (gula)
KONI erbjuder sportförare en väl anpassad serie av stötdämpare.
Här är fokus lagt på exceptionell väghållning kombinerat med en acceptabel komfortnivå.

Stötdämparens karaktär förbättrar styrningen, minimerar ovälkomna chassirörelser och ger en ökad stabilisering av bilens rörelse. Vissa är externt justerbara vilket gör finjusteringen enkel.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

5 710 Inlägg
30 maj 2006
Manolo skrev:
Men hur stort är inställnings spektrat på koni?
Hur mjukt kan du få dem och hur hårt kan du få dem?

Jag ska först och färmst köra på väg inte bana.

Hårt är hårt....då är det rätt obekvämt faktiskt medans det i mjukaste läget blir en "acceptabel komfortnivå".

MVH Jonas
..............

Sök