Polisen tog mitt körkort och gav mig 4000 böter !

Opelmadness German cars, quality and beyond
7 september 2008 · 8 197 Inlägg

FireTraXX skrev:

Nastydevil skrev:
Jag blev av med mitt kk A,B + 12500 i böter, finns inte en chans att jag ska vänta 1 år o sen få en prövotid på ex antal år. dom är totalt syftlösa...

Har du kört så fort så att kortet försvunnit i mer än 12 månader så får du ta om det och därmed ny prövotid.
Du är totalt "syftlös".

Irmscher Vectra skrev:
Om jag inte minns fel så är det 20 km/h över 30 och 50 km/h. Och 30 över på övriga, högre hastigheter.
Och när du nu hade pövotid så åker körkortet i polisens soptunna, så det är nog bara att bita ihop och bereda för att ta nytt.
Grattis...

21 över på 30-väg.
31 över på 40-väg och uppåt.

(Jag ringde trafikpolisen för ett tag sen.)

Ja, 21 och 31 var det. smile Rundade av det.. tongue
Kortet ryker i alla fall, det kan han vara bombsäker på. Jobbigt men sant.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
KimVsWorld Mästare
7 september 2008 · 2 947 Inlägg

FireTraXX skrev:

Nastydevil skrev:
Jag blev av med mitt kk A,B + 12500 i böter, finns inte en chans att jag ska vänta 1 år o sen få en prövotid på ex antal år. dom är totalt syftlösa...

Har du kört så fort så att kortet försvunnit i mer än 12 månader så får du ta om det och därmed ny prövotid.
Du är totalt "syftlös".

Irmscher Vectra skrev:
Om jag inte minns fel så är det 20 km/h över 30 och 50 km/h. Och 30 över på övriga, högre hastigheter.
Och när du nu hade pövotid så åker körkortet i polisens soptunna, så det är nog bara att bita ihop och bereda för att ta nytt.
Grattis...

21 över på 30-väg.
31 över på 40-väg och uppåt.

(Jag ringde trafikpolisen för ett tag sen.)

41 över på 50-väg?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
FireTraXX DFFL
7 september 2008 · 9 020 Inlägg

Syftade mer på att du satte 30 och 50-vägar i samma "kategori".
Det är endast 30-vägar som har den låga gränsen.
40-vägar och snabbare är det 31km/h som gäller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Nastydevil
7 september 2008 · 136 Inlägg

Hur fan får ihop att jag är syftlös när jag ser till att myndigheterna har tak över huvudet och deras ungar får nåt o käka! och sen hade jag inte kört för fort, man kan faktiskt bli av med på andra sätt.....men det kanske är över din kapacitet..

Irmscher Vectra skrev:

FireTraXX skrev:

Nastydevil skrev:
Jag blev av med mitt kk A,B + 12500 i böter, finns inte en chans att jag ska vänta 1 år o sen få en prövotid på ex antal år. dom är totalt syftlösa...

Har du kört så fort så att kortet försvunnit i mer än 12 månader så får du ta om det och därmed ny prövotid.
Du är totalt "syftlös".

Irmscher Vectra skrev:
Om jag inte minns fel så är det 20 km/h över 30 och 50 km/h. Och 30 över på övriga, högre hastigheter.
Och när du nu hade pövotid så åker körkortet i polisens soptunna, så det är nog bara att bita ihop och bereda för att ta nytt.
Grattis...

21 över på 30-väg.
31 över på 40-väg och uppåt.

(Jag ringde trafikpolisen för ett tag sen.)

Ja, 21 och 31 var det. smile Rundade av det.. tongue
Kortet ryker i alla fall, det kan han vara bombsäker på. Jobbigt men sant.

$$$
GiGanT
7 september 2008 · 242 Inlägg

NeonX skrev:

Severin skrev:

NeonX skrev:
sen skall kommas ihåg att de finns 50 sträckor de borde vara 30på, och 50 sträckor som de luuuuuungt kunde vart 70-90 utan några problem, i området där jag bor iaf, jävla skillnad att köra fort i stan/bostadsområden när det är 50 jämt imot vissa vägar här, där i stort sätt alla ligger runt 80, det finns ingen logisk förklaring till satt hastighet, finns gånger jag hade kunnat bli tagen för 110+++ på 50väg, under rätt omständigheter, så va inte för hårda att dömma angående lullande barnfamiljer och annat gulligull, 50 vägar utan hus i närheten finns, och hitentills vet vi inte vart de här va.

Förövrigt skittråkigt att du blev av me kortet, min mardröm. Känndes hårt av dem om de bara va 1km/h från gränsen...

vägen jag körde på, där finns inga hus alls typ.. bara trottoar som folk aldrig går på typ hmm och det finns aldrig så mkt trafik där, bara 14-17 på vardagarna smile

Se, fattar inte varför nån här skulle negga äver en sånn sak, enligt mig totalt oförstående hur man kan sätta sig imot ditt "betende", förstår att polisen gör sitt jobb, förstår att dom tog dig. Men folks reaktioner här.... roll wtf, vi kör alla för fort, och så länge det inte är bland folk/hus/skolor/dagis/barn så gör det oss knappast till sämmre människor, eller?

Som sagt, beklagar att de hände...

Word!

FireTraXX DFFL
7 september 2008 · 9 020 Inlägg

Nastydevil skrev:
Hur fan får ihop att jag är syftlös när jag ser till att myndigheterna har tak över huvudet och deras ungar får nåt o käka! och sen hade jag inte kört för fort, man kan faktiskt bli av med på andra sätt.....men det kanske är över din kapacitet..

Hade du gjort fel?
Antagligen, annars hade du inte blivit av med kortet.

Alltså är polisen inte onödiga, de tog en brottsling.

Men det är kanske över din kapacitet att förstå, det är ju trots allt väldigt väl formulerade meningar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
omegaman1
7 september 2008 · 297 Inlägg

det är rätt intressant att man kan bli dömd två gånger för samma brott . böter OCH indraget kort ..........

Senast redigerat av omegaman1 (7 september 2008)

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .
Opel Insignia "autobahn-loket" (2009)
Nastydevil
7 september 2008 · 136 Inlägg

mm dom känner sig säkert stolta på jobbet för att dom tagit en stor kriminell brottsling som jag, helt otroligt att det inte var med på nyheterna....
dom anser att jag gjort fel,jag anser att jag inte gjort fel. gör det mig till en brottsling när man inte har samma åsikt, yttra dig inte om sånt du inte förstår.....tongue

FireTraXX skrev:

Nastydevil skrev:
Hur fan får ihop att jag är syftlös när jag ser till att myndigheterna har tak över huvudet och deras ungar får nåt o käka! och sen hade jag inte kört för fort, man kan faktiskt bli av med på andra sätt.....men det kanske är över din kapacitet..

Hade du gjort fel?
Antagligen, annars hade du inte blivit av med kortet.

Alltså är polisen inte onödiga, de tog en brottsling.

Men det är kanske över din kapacitet att förstå, det är ju trots allt väldigt väl formulerade meningar.

$$$
FireTraXX DFFL
7 september 2008 · 9 020 Inlägg

Nastydevil skrev:
mm dom känner sig säkert stolta på jobbet för att dom tagit en stor kriminell brottsling som jag, helt otroligt att det inte var med på nyheterna....
dom anser att jag gjort fel,jag anser att jag inte gjort fel. gör det mig till en brottsling när man inte har samma åsikt, yttra dig inte om sånt du inte förstår.....tongue

Om jag inte anser att mord är fel så borde jag alltså fri om jag mördar någon?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Celica89
7 september 2008 · 183 Inlägg

Seriöst killen lider med dig fick tillbaka mitt i sommras jag körde i 62 km/h på 50 väg, detta sättet är inte att rekomendera! men det funkade som sagt för mig, du har redan skrivit på boten inget mer med det! Du kan inte skylla på trasig hastighetsmätare lr dylikt dock om du har mentor, praktik, jobb lr dylikt påverka situationen lite extra kanske korta ner din indragestid!, men du kommer dock få göra om allt tyvär utom körlektioner. I vilket fall så gjorde jag som så att jag struntade i att komma till förhör o.s.v. ett halvår senare knackade polisen på min dörr och jag var tvungen att följa med herr blå till rättsalen, då jag nekade allt! Citat: Hur ska jag komma ihåg nåt sånt? Nae det är fel man ni har jag har inte skrivit på nån bot! Iochmed att de har en löptid på hur lång tid det tas innan man måste bli straffad, om inte likvideras den lr i mitt fall så reducerades den, blev av med kortet i 4 månader,  utan att göra om något. Råder dej dock inte till att göra detta jag hade en jävla tur faktiskt=)

Kenny-83 Företagare & YouTuber
7 september 2008 · 1 940 Inlägg

Även fast en väg kan anses vara gjord för mer än 50kmh så är det i 99,9% av fallen inte så, det är massa faktorer som spelar in så som vägbredd, kringliggande omgivninng, landskap, korsningar, risk för personer, väglag, broar, trotoarkanter, etc etc. om det är 50 är det 50 som gäller. 81khm på 50 väg är bara idioti för din och andras säkerhet. Om du kommer ihåg det du lärde dig på halkbanan förstår du säkert varför, om inte så är det inte mer än rätt att ta om körkortet. Körkortet = bevis på att man förstår och accepterar trafikreglerna samt trafiksäkerhet.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Nastydevil
7 september 2008 · 136 Inlägg

Sherlia skrev:
Även fast en väg kan anses vara gjord för mer än 50kmh så är det i 99,9% av fallen inte så, det är massa faktorer som spelar in så som vägbredd, kringliggande omgivninng, landskap, korsningar, risk för personer, väglag, broar, trotoarkanter, etc etc. om det är 50 är det 50 som gäller. 81khm på 50 väg är bara idioti för din och andras säkerhet. Om du kommer ihåg det du lärde dig på halkbanan förstår du säkert varför, om inte så är det inte mer än rätt att ta om körkortet. Körkortet = bevis på att man förstår och accepterar trafikreglerna samt trafiksäkerhet.

OMFG!
är du sann?lol

$$$
Merclone Leg. Spådam
7 september 2008 · 816 Inlägg

Nastydevil skrev:

Sherlia skrev:
Även fast en väg kan anses vara gjord för mer än 50kmh så är det i 99,9% av fallen inte så, det är massa faktorer som spelar in så som vägbredd, kringliggande omgivninng, landskap, korsningar, risk för personer, väglag, broar, trotoarkanter, etc etc. om det är 50 är det 50 som gäller. 81khm på 50 väg är bara idioti för din och andras säkerhet. Om du kommer ihåg det du lärde dig på halkbanan förstår du säkert varför, om inte så är det inte mer än rätt att ta om körkortet. Körkortet = bevis på att man förstår och accepterar trafikreglerna samt trafiksäkerhet.

OMFG!
är du sann?lol

Vad skrattar du åt? Det är ju helt rätt...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
PlumCrazy
7 september 2008 · 881 Inlägg

Merclone skrev:

Nastydevil skrev:

Sherlia skrev:
Även fast en väg kan anses vara gjord för mer än 50kmh så är det i 99,9% av fallen inte så, det är massa faktorer som spelar in så som vägbredd, kringliggande omgivninng, landskap, korsningar, risk för personer, väglag, broar, trotoarkanter, etc etc. om det är 50 är det 50 som gäller. 81khm på 50 väg är bara idioti för din och andras säkerhet. Om du kommer ihåg det du lärde dig på halkbanan förstår du säkert varför, om inte så är det inte mer än rätt att ta om körkortet. Körkortet = bevis på att man förstår och accepterar trafikreglerna samt trafiksäkerhet.

OMFG!
är du sann?lol

Vad skrattar du åt? Det är ju helt rätt...

Exakt, och läser man dina inlägg Nastydevil, så visar det ju bara på att du är ett praktexempel på en person som inte bör ha körkort över huvud taget.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Decibel
7 september 2008 · 2 911 Inlägg

Prövotid är inget annat än tillstånd att fortsätta övningsköra i två år...
När prövotiden är slut, då har du körkort på riktigt wink

För att stämma in i sången med övriga, du kommer tappa kortet och efter spärrtiden behöva ta det från början igen.

Decibel
7 september 2008 · 2 911 Inlägg

Prövotid är inget annat än tillstånd att fortsätta övningsköra i två år...
När prövotiden är slut, då har du körkort på riktigt wink

För att stämma in i sången med övriga, du kommer tappa kortet och efter spärrtiden behöva ta det från början

AnderL
7 september 2008 · 219 Inlägg

Utdrag från VV hemmsida.
Polis och åklagare utreder trafikförseelser och trafikbrott
Det är polis och åklagare som utreder trafikförseelser och trafikbrott. Frågan om ditt körkort ska återkallas ingår inte i den utredningen. Polisen utfärdar ordningsböter och åklagaren strafförelägganden. Du anses skyldig till förseelsen eller brottet om du godkänner ordningsböterna eller strafföreläggandet eller om du döms i domstol.
Gå in på Vägverkets sida,finns mycket att läsa där.
Men men bara att suga i sig,har sj varit av med det 2 gånger,när man var ung och dum strunta i alla skyltar.

Kostar att ligga på topp
666_Beast
7 september 2008 · 1 863 Inlägg

Varför gnälla, vet man att man har prövotid så tar man väl det lugnt!!
Kanske tänka på sånt innan man får för sig att man ska gasa på...
Jag som ska bli pappa vill inte att nån jävla fartdåre ska dundra förbi mitt barn och riskera hans/hennes liv!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
AudiFors
7 september 2008 · 906 Inlägg

666_Beast skrev:
Varför gnälla, vet man att man har prövotid så tar man väl det lugnt!!
Kanske tänka på sånt innan man får för sig att man ska gasa på...
Jag som ska bli pappa vill inte att nån jävla fartdåre ska dundra förbi mitt barn och riskera hans/hennes liv!

Själv hade jag inte låtit min ny födda unge vara ute på vägen halv elva på kvällen:)

=)
AudiFors
7 september 2008 · 906 Inlägg

Myten lever kvar.. Han behöver alltså inte betala för advokat osv. Sverige är uppbyggt så man ska kunna överklara, anmäla osv utan att vara rik.

Edit: Om han nu inte väljer en egen advokat, då får denne betalas ur egen ficka.

Senast redigerat av 740Fors (7 september 2008)

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang